احداث میدان میوه و تره بار در شهرک دانشگاه/ احداث خانه فرهنگ در شهرک نفت

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله شهرک دانشگاه- اقدسیه منطقه 1 اظهار کرد: طی بازدیدی که از محله صورت گرفت مواردی در حوزه های مختلف از سوی اهالی و شورایاران مطرح شده که در دست بررسی است.

به گزارش افکارنیوز، پیرهادی تصریح کرد: در حوزه سلامت،   نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری پسماند و زباله در خیابان اصلی بلوار اوشان،   احداث میدان میوه و تره بار در سطح محله و تأمین روشنایی بوستان ها و معابر محله در دست پیگیری است.

*در حوزه عمران و حمل و نقل 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک ساماندهی جایگاه ماشین آلات سنگین در ابتدای بلوار اوشان، احداث مسیر محلی از بلوار اوشان به محله ازگل، نصب تابلوی راهنمای مسیر به سمت محله به منظور راهنمایی شهروندان و نصب سرعت کاه در بلوار اوشان، ضلع شرقی و غربی در دستور کار قرار دارد.

*در حوزه فرهنگی و اجتماعی

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز پیشنهاداتی از سوی شورایاران مطرح شده که عبارتند از بازسازی و تجهیز ورزشگاه شهید سلحشور به امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، آب خوری و ...، تجیز مدارس به امکاناتی نظیر لوازم ورزشی، رنگ آمیزی دیوارها، آسفالت ، خط کشی و ... ، مساعدت در برگزاری سمینارهای محلی با موضوعات خانه و خانواده، جوانان، ازدواج، اعتیاد.

*محله شهرک نفت – منطقه 1

وی در ادامه به وضعیت محله شهرک نفت واقع در منطقه 1 اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و تعبیه مخازن جدید در معابر فرعی محله، احداث فضای سبز در شهرک های جدید از جمله صدف، بام تهران، البرز و اقتدار در دست بررسی است.

*افزایش ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در محله

پیرهادی بیان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک پیشنهاداتی از جمله  اصلاح هندسی خیابانهای موازی شهرک صدف ، افزایش ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در محله، اصلاح هندسی معابر، ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت معابر محله به ویژه خیابانهای اصلی و فرعی باقالی زار، یاران، صدف و بام تهران ارائه شده است که این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به افزایش سرانه های ورزشی ، گفت: در محله شهرک نفت نیز طرح هایی از جمله احداث مجموعه های فرهنگی و ورزشی چند منظوره (سرپوشیده) در شهرک صدف و بام تهران، احداث مسجد، احداث حسینیه مرکزی در محله و احداث خانه فرهنگ در سطح محله در دست اقدام است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بازنگری طرح تفصیلی مصوب محدوده مذکور به منظور توزیع عادلانه سرانه های تجاری، آموزشی، فضای سبز از مواردی است که در حوزه شهرسازی پیگیری می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت  به مشکلات و مطالبات 227 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.