سخنگوی «خادم ملت»: روحانی در حل مسائل کشور ناتوان است

رضا نجابت سخنگوی ستاد مردمی «خادم ملت» حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز (شنبه 2 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران که برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: شرایط کنونی کشور شرایطی است که وضعیت مطلوبی برای مردم وجود ندارد و عموم مردم از وضع موجود ناراضی هستند. این نارضایتی تنها به سبب مشکلات اقتصادی نیست که در همه زمینه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه این صحبت‌ها به معنای نفی عملکرد دولت فعلی نیست و این دولت و فراتر از آن نظام جمهوری اسلامی خدمات فراوانی داشته است، گفت: در ستاد خادم ملت نه نماینده مجلسی وجود دارد و نه افرادی که دنبال سمت باشند و بعد از پایان انتخابات هم این ستاد تعطیل می‌شود.

سخنگوی ستاد مردمی خادم ملت با بیان اینکه ما احساس کردیم باید وضع موجود خاتمه پیدا کند، اظهار داشت: ضمن احترام به همه کاندیداها احساس کردیم آقای رئیسی می‌تواند به وضع موجود و همه مشکلات خاتمه دهد به همین سبب ستاد مردمی خادم ملت شکل گرفت.

نجابت در پاسخ به پرسشی درباره سازوکار این ستاد اظهار داشت: ما به عنوان مجموعه خودجوش اعلام موجودیت کردیم و قرار است تمامی ظرفیت‌های مردمی را وارد عرصه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت برجام در صورت رای آوردن آقای رئیسی گفت: برجام در شرایطی به وقوع پیوست که مقام معظم رهبری بحث نرمش قهرمانانه را مطرح کردند. البته برجام ضعف‌‌هایی دارد اما باید طرف غربی به آن پایبند باشد و ما هم قصد پاره کردن برجام را نداریم و به آن پایبند هستیم.

سخنگوی ستاد مردمی خادم ملت با بیان اینکه ما احساس کردیم رئیسی کاندیدای واقعی مردم است، گفت: تلقی ما این بود که باید کار جهادی کنیم و این جمع برای رای آوردن آقای رئیسی تلاش می‌کند و وی را اصلح می‌دانیم.

نجابت افزود: قرار شد تمام ظرفیت‌های مردمی بوجود آمده را تجمیع کنیم و فارغ از بروکراسی‌های رسمی وارد کار شویم.

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی هم به این ستاد عنایت داشته و می‌خواهیم با استفاده از جوانان فضای خسته مدیریتی را بر هم بزنیم تا انشاءالله در صورت پیروزی رئیسی شاهد حضور جوانان باشیم.

نجابت در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سخنان شما در مورد رئیس‌جمهور فعلی و برجام به نوعی بی‌اخلاقی است، به نظر شما اگر برجام نبود چه می‌شد و دیگر اینکه آیا عملکرد یک ساله آقای رئیسی در آستان قدس رضوی می‌تواند نمونه‌ای برای موفقیت ایشان در جایگاه ریاست جمهوری و اداره امور کشور باشد؟ اظهار داشت: ما به عنوان نیروهای انقلابی معتقدیم وضعیت فعلی کشور باید تغییر کند. طی 4 سال گذشته آقای روحانی و آقای جهانگیری علی‌رغم زحماتی که به خصوص در برجام کشیده‌اند، اما مسائل کلان تر کشور حاکی از این است که دولت نتوانسته است در حل مشکلات کشور خوب عمل کند.

وی با اشاره به سوابق آقای رئیسی در مناصب مختلف کشور یادآور شد: ایشان 10 سال در سازمان بازرسی کشور حضور داشته و معاونت اول قوه قضائیه را بر عهده داشته‌اند. حضور ایشان در تولیت آستان قدس نیز عملکرد مثبتی داشته است. بنابراین ایشان با مشکلات و مسائل کشور آشنا هستند و نشان داده‌اند توانایی حل مسائل کشور را دارند.

رئیس ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: به نظر می‌رسد آقای روحانی و جهانگیری در حل مسائل کشور ناتوان هستند. آقای روحانی که نماد انتخاباتی خود را کلید اعلام کردند مدت‌هاست که خودشان نیز به این مسئله ورود نمی‌کنند زیرا کلید ایشان نتوانست مسائل محیط زیستی و مشکلات اهواز را حل کند. کلید آقای روحانی در حل مسائل معیشتی و صنعت ناکارآمد بود و در شفافیت اطلاعاتی نقشی ایفا نکرد.

نجابت در همین زمینه اضافه کرد: آقای جهانگیری نیز طی این 4 سال مدام مشکلات را به دولت قبل ارجاع داد. لذا شرایط کشور حتماً باید تغییر کند. به گفته دولتمردان برجام با خوب و بدش به مرحله اجرا رسیده است و به گفته خود دولتی‌ها مسائل و مشکلات بانکی ما حل شده است. پس چرا هنوز مشکلات کشور حل نشده است؟

وی ادامه داد: معتقدیم این که مشکلات را به گردن دیگران بیاندازیم، تنها راه حل نیست و باید به شکل عملیاتی وارد حل مسائل شد. البته از آقای روحانی انتظاری نداریم که صدای مردم را بشنوند. کسی که از خط ویژه از محیطی مانند ولنجک به محل کار می‌رود و مردم را نمی‌بیند قطعاً از مشکلات آنها نیز خبر ندارد و مسائل را نیز به گردن دیگران می‌اندازد، از پاسخگویی به سوالات هم فرار می‌کند.

رئیس ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه معتقدیم رقیب اصلی رئیسی، آقای روحانی و آقای جهانگیری نیستند، تاکید کرد: رقیب اصلی آقای رئیسی فقر گسترده‌ای است که بر گرده ملت ایران نشسته و رکودی است که بر جامعه حاکم شده است. هرچقدر هم که وجود رکود در جامعه را نفی کنند اما مردم این مسئله را در زندگی خود درک می‌کنند.

نجابت افزود: معتقدیم آقای رئیسی با سابقه‌ای که دارند و به خصوص اقداماتشان در آستان قدس می‌تواند، مسائل کشور را حل کنند.

وی در ادامه نشست خود در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید، طی اخبار شنیده شده کاندیدای اصلی اصولگرایان آقای قالیباف است و آقای رئیسی در نهایت به نفع ایشان کنار خواهد رفت، آیا در خصوص محقق شدن این مسئله ستاد شما نیز از آقای قالیباف حمایت خواهد کرد؟ گفت: ما نیروهای انقلابی در اینکه وضع موجود باید به نفع مردم تغییر کند، هم صدا و هم سو هستیم. این سر لوحه شعار ما است. آقای رئیسی و آقای قالیباف هر دو از نیروهای کارآمد انقلاب هستند و قطعا می‌توانند کشور را به خوبی و بهتر از شرایط فعلی اداره کنند.

رئیس ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی برای پیروزی وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شدند، تصریح کرد: به نظر هیچ کدام از کاندیداها به جز آقای جهانگیری که اعلام کرده، کاندیدای پوششی آقای روحانی است، به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند. آقای جهانگیری قرار است دوپینگ آقای روحانی شوند و داربستی را برای کمک کردن به آقای روحانی تشکیل دهند اما آقای رئیسی حتماً برای پیروزی وارد میدان شده‌اند.

نجابت گفت: شرایط تا یک ماه آینده ممکن است، تغییر کند و چیزی را نمی‌شود، پیش‌بینی کرد ، اما آقای رئیسی با آقای قالیباف رقابتی ندارد ولی کاندیدای ما حتماً آقای رئیسی خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل تخریب‌های وسیع علیه آقای رئیسی را چه می‌دانید؟ آیا این مسئله فقط کارکرد انتخاباتی دارد یا نه؟ گفت: به اعتقاد ما هجمه اخیر تخریب‌ها علیه ایشان ناشی از احساس خطری است که از حضور ایشان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی به وجود آمده است. افراد منصوب به دولت در خفا و یا علنی از حضور ایشان احساس خطر می‌کنند. زیرا احتمال رای آوری ایشان را بسیار بالا می‌بینند.

رئیس ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه ایشان قطعاً می‌توانند وضعیت کشور را تغییر دهند به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش یافته است و مشکلات مردم به حدی است که در معیشت خود مانده‌اند، دولت نمی‌خواهد راه‌حلی برای رفع مشکلات ارائه دهد و یا نمی‌تواند در این راستا کاری انجام دهد.

نجابت افزود: کابینه پیر و خسته فعلی به دلیل پیری و خستگی و بی‌حالی، انرژی برای حل مشکلات ندارد. آقای روحانی با 70 سال سن نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند، آقای نعمت‌زاده با 70 سال سن توانایی حل مشکلات صنعتی کشور را ندارد.

وی با اشاره به اینکه روند وضعیت موجود کشور را در شرایط بسیار بدی قرار می‌دهد، گفت: کشوری که معیشت و مسائل مالی آن به خوبی مدیریت نشود در کنار مشکلات اقتصادی دچار آسیب‌های امنیتی نیز می‌شود. لذا این کشور از نظر مسائل کلان سست شده و دشمنان به راحتی می‌توانند آن را مدیریت کنند.

رئیس ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این که حضور آقای رئیسی می‌تواند در زمینه حل مشکلات آثار بسیاری از خود باقی بگذارد، گفت: طبیعتاً وجود دولت کارآمد انقلاب اسلامی کشور را از این شرایط نجات می‌دهد و در چنین فضایی دشمنان و ضد انقلاب نیز ناکام خواهد ماند. طبیعتاً ضد انقلاب از ناکارآمدی دولت‌ها استقبال می‌کند و آن را زمینه‌ای برای بروز مشکلات کشور می‌داند.

نجابت ادامه داد: البته ما به کسی برچسب نمی‌زنیم اگر منتقدان دلسوز در دولت آقای روحانی منزوی شدند و مشکلاتی برایشان پیش آمد اما قطعاً در دولت آقای رئیسی با آغوش باز از منتقدان استقبال می‌شود و این دولت در مدار اخلاق در سایه کار و کرامت حرکت خواهد کرد.

رضا نجابت سخنگوی ستاد انتخاباتی مردمی حجت‌الاسلام رئیسی درباره نحوه تعامل با ستاد اصلی این کاندیدا گفت: در ستاد اصلی و رسمی قرار است در سازوکارهای رسمی طبق قانون عمل کند و در مواردی به عنوان مثال حضور نماینده کاندیداها در برنامه قرعه‌کشیهای مناظرات تبلیغاتی حضور یابند.

وی با اشاره به دلایل شکل‌گیری ستاد مردمی بیان کرد: برای رای‌آوری یک کاندیدا باید ظرفیت‌های مردمی بوجود بیاید که برای این کار باید از ظرفیت روستاها و شهرستانهای گوناگون استفاده شود.

وی با اشاره به اشتیاق و اقشار مختلف مردم برای همکاری در ستاد حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: در مدتی که آقای رئیسی اعلام کاندیداتوری کردند اقشار مختلف مردم از جمله جوانان اعلام آمادگی برای همکاری در ستادهای ایشان کردند که سازماندهی آنها آسان نبود چرا که تعداد آنها به 10 هزار نفر می‌رسید.

سخنگوی ستاد انتخاباتی مردمی حجت‌الاسلام رئیسی افزود: ستاد مردمی خادم ملت به این جهت تشکیل شده است که ما خودمان را به سازوکارهای بروکراتیک که ستاد اصلی ایشان دارد، متوقف نکنیم همچنین برنامه‌ریزیهایی صورت گرفته که قابل پیگیری است.

نجابت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا به یکی از نامزدها که رئیس جمهور فعلی کشور است انتقاد صورت می‌گیرد، گفت: ما معتقدیم وضع موجود باید تغییر کند و مسئول بوجود آمدن وضع موجود دو نامزد ریاست جمهوری یعنی آقایان روحانی و جهانگیری هستند. لذا بحث ما کلان‌تر و فراتر از مسائل ژورنالیستی است.

وی افزود: آقای رئیسی مسائل کشور را به خوبی می‌شناسند چرا که ایشان 10 سال رئیس سازمان بازرسی کشور بودند که با همه سازمانهای نظام ارتباط مستقیم دارد و بعد هم مسئولیت معاونت قوه قضائیه و سپس توسط رهبری به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شدند.

سخنگوی ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه ما در ستاد مردمی منبع مالی به خصوصی نداریم گفت: با وجود عدم داشتن منبع مالی همه مردم را دعوت می‌کنیم که در ستادها حضور یابند و یکی از طرح‌های ما راه‌اندازی هزار و یک ستاد انتخاباتی برای حجت‌الاسلام رئیسی است.

نجابت در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: ما انتقادات زیادی نسبت به دولت فعلی داشتیم و دولت اقدامات عملی فراوانی در پاسخ به انتقادات داد که از جمله آنها افزایش رکود، گسترش بهینه فقر و توهین به منتقدان بوده است.

** زینعلیان: مدیریت دولت دردی از مردم دوا نمی‌کند

در بخش دیگری از این نشست خبری، زینعلیان مسئول  جوانان ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه آقای رئیسی درباره جوانان و حضور آنها در دولت خود چه برنامه‌ای دارند؟ اظهار داشت: ما فرزندان همین ملتی هستیم که واقعیت‌هایی مثل مشکلات اشتغال جوانان تحصیل‌کرده و مشکلات معیشتی را روبروی خود دارد.

وی افزود: در مناطق محروم یک مدیریت بحران باید اتفاق بیفتد و در زلزله اخیر شاهد بودیم دولت تدبیر و امید خوب عمل نکرد که اینگونه مدیریت‌ها دردی از مردم دوا نمی‌کند.

زینعلیان ادامه داد: ما به عنوان جوانان این کشور امیدی برای آینده خود متصور نیستیم و آقای روحانی نماد وضع موجود است. دولت ایشان یک طبقه را دارای حقوق‌های نجومی می‌کند و یک طبقه را زیر پای آنها له می‌کند.

مسئول ستاد جوانان ستاد مردمی حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: ای کاش بعضی وزرای دولت مثل دانشجویان جهادی سری به روستاهای محروم می‌زدند. آقای روحانی که از روز اول آمده آمار می‌دهد که اشتغال را در کشور زیاد کرده اما امروز به عنوان کاندیدا بگوید با چه آماری این اشتغال را ایجاد کرده که مردم آن را احساس نمی‌کنند؟

وی با اشاره به سن بالای برخی وزرای دولت تصریح کرد: دولت پیر و خسته روحانی توانایی تغییر و استفاده از جوانان خوش‌فکر کشور را ندارد و امروز مردم با بیش از هزار مشکل روبرو هستند که آقای روحانی وعده داده بود آنها را حل می‌کند.

زینعلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد حجت‌الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی گفت: عملکرد موفق ایشان در آستان قدس رضوی بویژه در بخش جوانان می‌تواند بیلان کاری ایشان باشد. آقای رئیسی در آستان قدس معاونت امدادی و اشتغال تشکیل دادند که در نتیجه آن بسیاری از مراجعات برای اشتغال را پاسخ داده و چند سند راهبردی را هم در این زمینه تهیه شده که اگر آنها اجرایی شود، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.