احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در ۷ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای پیرو اخطاریه شماره 11 یکشنبه مورخ سوم اردیبهشت ماه جاری وضع هوای مناطق مختلف کشور را به این شرح پیش‌بینی کرد:

دوشنبه 4 اردیبهشت 95: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، شمال لرستان، شمال زنجان و شمال قزوین.

سه‌شنبه 5 اردیبهشت 96: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در مازندران، گلستان، شرق گیلان و دامنه‌های جنوبی البرز در شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان.

چهار‌شنبه 6 اردیبهشت 96: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شرق تهران همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در استانهای کرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد.

مهمترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه به‌خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت است.

از این رو به هموطنان عزیز توصیه می‌شود ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه‌ریزی و انجام سفر یا تردد در استانهای اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.