انفجار در خط لوله انتقال گاز مصر به اسرائیل

افراد مسلح خط لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی را منفجر کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد افراد مسلح در منطقه العریش مصر خط انتقال گازی که گاز مصر را به رژیم صهیونیستی و اردن منتقل می کرد منفجر کردند.

منابع خبری اعلام کردند که بامداد امروز پنجشنبه، بار دیگر خط لوله صادرات گاز مصر به رژیم صهیونیستی دچار انفجار و حریق شد.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اعلام کرد که افراد ناشناس مسلح بامداد امروز خط لوله اصلی صادرات گاز را در قسمت بیرونی ایستگاه «النجاح» در مرکز بئر العبد به سوی العریش منفجر کردند اما شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای مصری بر حریق فائق آمده‌اند و آتش کنترل شده است.

بنا بر این گزارش، شاهدان عینی اعلام کردند که افراد مسلح با دو خودرو و تقریبا یک ساعت قبل از وقوع انفجار وارد منطقه شدند و هیچ کس به دلیل مسلح بودن افراد ناشناس، قدرت نزدیک شدن به آنان را نداشت.

پس از وقوع انفجار، سرلشگر صالح المصری مدیر امنیت شمال سیناء در محل حادثه حاضر شد.

الشرق الاوسط نوشت که برای مهار آتش جریان برق از منطقه مزار تا میدان غربی العریش به مسافت ۵۰ کیلومتر قطع شد زیرا خط لوله گاز زیر جریان فشار قوی برق واقع شده است.

بنا بر این گزارش، کسی در این انفجار آسیب ندیده است زیرا محل حادثه در منطقه‌ای صحرایی واقع است.

رژیم صهیونیستی ۴۰ درصد گاز مصرفی خود را از طریق مصر تامین میکرد که با انقلاب این کشور، نگرانیهایی جدی برای تامین گاز پیدا کرده است.