شرق:اين پرونده روز ۱۳ مهر سال گذشته تشكيل شد و ديروز هيات قضات شعبه ۱۱۳ دادگاه كيفري استان تهران براي محاكمه قاتل و صدور رأي، جلسه محاكمه را برگزار كردند. روشن كه بهعنوان نماينده دادستان تهران در اين جلسه حاضر شده بود وقتي پشت تريبون ايستاد ضمن درخواست صدور حكم قانوني براي متهم كه مردي ۲۴ساله بهنام رضاست، خلاصهاي از پرونده را شرح داد و گفت: جسد زهرا كه ۳۵سال داشت در پاركينگ يك خانه پيدا شد. لباسهاي او پاره شده بود و اين نشان ميداد وي در برابر قاتل يا قاتلان مقاومت كرده است.

ماموران در بدو تحقیقات با پرس و جو از اهالی ساختمان فهمیدند زهرا آن روز برای اینکه به‌عنوان مستخدم در یکی از خانه‌ها استخدام شود به آنجا رفته و رضا نیز همراهش بود. از آنجا که رضا در زمان کشف جسد در صحنه حضور نداشت، ماموران به وی مشکوک شدند و با انجام تحقیقات او را بازداشت کردند. همچنین مشخص شد زهرا از اهالی استان کرمانشاه است که برای کار به تهران آمده بود و در خانه خاله‌اش سکونت داشت.»

روشن ادامه داد: «در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ زهرا را وارد شدن ضربات سخت به سر مقتول اعلام کرده بود، رضا تحت بازجویی قرار گرفت و در شرایطی که موبایل قربانی از کیف او پیدا شده بود، به قتل اقرار کرد. رضا در اعترافاتش به ماموران گفت قصد داشت به زهرا تعرض کند اما زن جوان در برابر او مقاومت کرد و وی را کتک زد، در این درگیری رضا نیز ضربه‌ای به سر او وارد کرد که باعثمرگ این زن شد.

رضا در اعترافاتش گفته است: «بعد از مرگ زهرا در حالی که ترسیده بودم گوشی موبایل او را برداشتم و فرار کردم.» بعد از اینکه نماینده دادستان جایگاه ویژه را ترک کرد، اولیای دم در برابر قضات قرار گرفتند تا خواسته‌شان را اعلام کنند. آنها گفتند تقاضا دارند برای متهم حکم قصاص صادر شود.

مادر زهرا گفت: «دخترم ازدواج کرده بود و فرزندی شش‌ساله داشت اما چون شوهرش به مواد مخدر اعتیاد داشت آنها مرتب با هم درگیر می‌شدند تا اینکه زهرا تصمیم گرفت شوهرش را ترک کند. او برای پیدا کردن کار به تهران آمد و پسرش را نیز نزد شوهرش گذاشت. دامادم این روزها در یک مرکز ترک اعتیاد بستری است و می‌خواهد مواد مخدر را ترک کند. زهرا مرتب ما را از خودش باخبر می‌کرد تا اینکه اطلاع دادند دخترمان کشته شده است. زهرا بی‌گناه به قتل رسید و قاتلش باید اعدام شود.»

در ادامه این جلسه نوبت به رضا رسید تا از خودش دفاع کند. او اتهام قتل را بار دیگر پذیرفت اما اظهاراتش را درباره انگیزه‌ قتل تغییر داد و گفت: «من اتهام رابطه نامشروع را قبول ندارم. آن روز در خیابان ایستاده بودم که زهرا جلو آمد و آدرس پرسید، من هم راهنمایی‌اش کردم اما او نیم ساعت بعد برگشت و گفت جایی را که می‌خواسته پیدا نکرده است. کنجکاو شدم و درباره کارش از او سوال کردم، زهرا هم گفت نظافتچی خانه است و دنبال منزلی که باید به آنجا برود می‌گشت.

من قبلا در یک خانه کارگر بودم و خواهر همسرم نیز آن موقع در همان خانه مشغول به کار بود به زهرا پیشنهاد دادم او را به آنجا ببرم و به صاحبخانه معرفی کنم تا شغل دایمی داشته باشد، زهرا قبول نکرد و از من دور شد تا سوار تاکسی شود و به میدان آزادی برود. در همین هنگام سوار موتوسیکلتم شدم و دنبالش رفتم قبل از اینکه سوار ماشین شود سر راهش قرار گرفتم و گفتم حاضرم اول او را به آن خانه ببرم و بعد به میدان آزادی برسانم، زهرا قبول کرد و سوار شد.»

متهم به قتل ادامه داد: «وقتی به آن خانه رسیدیم زهرا را به زن صاحبخانه معرفی کردم اما گفت شوهرش منزل نیست و خودش نمی‌تواند درباره استخدام کارگر تصمیم بگیرد. ما سوار آسانسور شدیم تا برگردیم اما فهمیدم زهرا در یک لحظه دستش را در کیفم کرد تا پول بردارد از او پرسیدم چرا چنین کاری می‌کنی جواب داد دانشجوی رشته زبان انگلیسی است و برای شهریه دانشگاه به ۳۰۰هزار تومان نیاز دارد، من که از این رفتار او عصبانی شده بودم هلش دادم و سر زهرا به دیوار خورد و از حال رفت بعد با پوتینم چند ضربه به سرش زدم و فرار کردم.»

در این هنگام قاضی همتیار –رییس دادگاه - از متهم پرسید وقتی زهرا بی‌حال شد چرا به زدن او ادامه دادی؟ رضا جواب داد: «ترسیده بودم و متوجه کارم نبودم برای همین هم او را می‌زدم.»

سپس قاضی درباره انگیزه متهم سوال کرد و خطاب به او گفت: «تو قبلا گفته بودی به قصد تعرض مرتکب قتل شدی، چرا حالا موضوع دیگری را مطرح می‌کنی.» رضا در پاسخ گفت: «آن موقع تحت فشار بودم، برای همین قبلا موضوع تجاوز را مطرح کردم ولی حقیقت چیزی است که حالا می‌گویم.»

بنا بر اين گزارش پس از اتمام دفاعيات متهم و وكيل مدافعش هيات قضات براي صدور رأي وارد شور شدند.