بازیکنان پرسپولیس :چرا از استقلال کمتر گرفتیم؟
بعد از یک روز استراحت قرار بود پرسپولیس از صبح دیروز تمریناتش را برای بازی با ذوب‌آهن شروع کند اما همه آن هوادارانی که روی پل هوایی بزرگراه شهید ستاری مشرف به ورزشگاه خیریه عمل ایستاده بودند از تعطیلی تمرین حیرت کردند. درست 10 دقیقه بعد از ساعت اعلام شده برای تمرین سیدجلال حسینی و سروش رفیعی با لباس تمرین داخل زمین چمن شدند و چند دقیقه‌ای با توپ کار کردند اما خیلی زود آنها هم داخل رختکن رفتند و همراه با کادر فنی و سایر نفرات این ورزشگاه را ترک کردند. از حضور بازیکنان در باشگاه خبری نشد اما مشخص بود تمرین نکردن به خاطر پول و مشکلات مالی بوده است. در پی این اتفاق محمود خوردبین سرپرست تیم با خبرنگاران حاضر در محل حر ف نزد اما گفت به احتمال زیاد پنج شنبه تمرین برگزار خواهد شد. از سوی دیگر برانکو تاکید کرد ساعت 11 روز پنج‌شنبه تمرین برگزار می‌شود اما اصل ماجرا چیست؟

همین هفته قبل بود که باشگاه پرسپولیس اعلام کرد بازیکنان این تیم تا اینجای فصل 70 درصد مبالغ قراردادهای خود را دریافت کرده‌اند و مدیران باشگاه تلاش دارند تا آخر فصل بقیه مطالبات را هم پرداخت کنند اما گوش بازیکنان به این حرف‌ها بدهکار نیست.

شاید سابقه نداشته که بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت 70 درصد مبالغ قراردادشان تمرین را تعطیل کنند اما این بار آنها می‌خواهند پیشدستی کنند و حالا که قهرمان شده‌اند قبل از اینکه دست شان از همه جا کوتاه شود کل مطالبات شان را دریافت کنند.

در این خصوص شایعات زیادی به گوش رسید. یک شایعه درباره پاداش قهرمانی بود. ظاهرا قرار شده بابت قهرمانی در لیگ برتر به بازیکنان اصلی نفری 50 میلیون تومان پرداخت شود که این اتفاق هنوز نیفتاده است. دومین شایعه در خصوص دلخوری بازیکنان از باشگاه بود و اینکه قصد دارند پولی که در حال حاضر در باشگاه موجود است و باید به آنها پرداخت شود را می‌خواهند به‌عنوان پیش قرارداد به بازیکنانی مثل سعید آقایی، شجاع خلیل زاده و گادوین منشا بدهند. شایعه سوم هم این است که بازیکنان پرسپولیس می‌گویند چطور در حالی که قهرمان شده‌اند کمتر از بازیکنان استقلال پول گرفته‌اند و از این مساله بشدت دلخورند. گفته می‌شود بازیکنان پرسپولیس در جلسه صبح با برانکو این مسائل را با سرمربی خود در میان گذاشته‌اند و ظاهرا هر سه شایعه درست است.

دیروز صبح بازیکنانی مثل مهدی طارمی، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، علیرضا بیرانوند و... به دیدار برانکو رفته و با او درباره تصمیمی که گرفتند، صحبت کردند.

بازیکنان به سرمربی تیم‌شان گفتند که با وجود اینکه قهرمان لیگ برتر شدیم اما قول پاداش قهرمانی که به ما داده شد عملی نشد و این در حالی است که در قراردادهایمان برخی بندها گنجانده شده بود مبنی بر اینکه در صورت بازی کردن در بیش از 60 درصد از بازی‌ها، قهرمانی در لیگ برتر، حضور و صعود در لیگ قهرمانان آسیا و... باید پاداش‌هایی به بازیکنان تعلق می‌گرفت که این اتفاق نیفتاد والبته 7، 8 بازیکن تیم هم از سال گذشته از باشگاه طلب دارند.

از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها بابت قرارداد امسالشان تنها حدود 70 درصد پول گرفته‌اند و این در حالی است که تیمی مثل استقلال که حامی مالی‌اش با پرسپولیس مشترک است 85 درصد به بازیکنانش پول داده است.

بازیکنان همچنین نگران تغییرات احتمالی در هیات مدیره هستند. البته نه اینکه به مدیران فعلی دلبستگی خاصی داشته باشند بلکه نگرانند تغییراتی ایجاد شود و آنها به پول شان نرسند. آنها به برانکو گفتند که در صورت تغییر در هیأت مدیره مشخص نیست وضعیت پول آنها به کجا خواهد رسید. پرسپولیسی‌ها به برانکو گفتند تا زمانی که وضعیت‌شان اینگونه باشد در تمرینات حاضر می‌شوند اما تمرین نمی‌کنند چون تا 10 روز دیگر لیگ به پایان می‌رسد و آن وقت آنها دست‌شان به پول نخواهد رسید. از سوی دیگر بازیکنان پرسپولیس از اینکه مسوولان باشگاه عنوان می‌کنند با بازیکنان فصل آینده به توافق رسیده و حتی به آنها پیش قرارداد هم داده‌اند ناراحت هستند چرا که می‌گویند اگر پولی در باشگاه است باید به بازیکنان فعلی برسد نه بازیکنانی که قرار است به این تیم بیایند. برانکو هم به بازیکنان تیمش گفت که آنها بهترین‌های ایران هستند و از بازی خوبشان مقابل الهلال تشکر کرد. سرمربی پرسپولیس همچنین به شاگردانش گفت که در این تصمیم در کنار آنها قرار دارد. در هر حال در شرایطی که گفته می‌شود تمرین امروز پرسپولیس راس ساعت مقرر برگزار می‌شود بازیکنان تهدید کرده‌اند که اگر پولی نگیرند تمرین نمی‌کنند. آن هم در شرایطی که روز شنبه باید مقابل ذوب‌آهن به میدان بروند.