سیزدهمین سالگرد درگذشت علامه جعفری(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم سیزدهمین سالگرد درگذشت استاد علامه محمد تقی جعفری فیلسوف، مولویشناس و مفسر قرآن و نهجالبلاغه، با همکاری موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره) و با حضور دوستداران این عالم بزرگ اسلامی در فرهنگسرای فردوس برگزار میشود.
مراسم «یاد استاد» ‌ روز شنبه ۲۱ آبان ماه از ساعت ۱۴ با پخش مستندی از زندگانی علامه جعفری آغاز و پس از آن، نشست تخصصی بررسی و بحثپیرامون زندگی این استاد فرهیخته توسط متخصصان و مهمانان تشکیل خواهد شد.
در این مراسم، «عبدالرحیم گواهی» نویسنده کتب شرق‌شناسی، «عبدالله نصری» استاد فلسفه دانشگاه و «لئوناردو کلریچی» فیلسوف و بنیانگذارانستیتوی بروکسل سخنرانی می‌کنند.
در کنار این برنامه نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع زندگی و آثار علامه جعفری در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس برپا می‌شود.
استاد علامه محمد تقی جعفری در طول سال‌های زندگی خود آثار متنوعی را تالیف کرد که از آن میان می‌توان به «مجموعه ۲۷ جلدی ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه»، «مجموعه ۱۵ جلدی تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی»، «ترجمهه کامل نهج‌البلاغه»، «امام حسین علیه السلام شهید فرهنگ پیشرو انسانیت»، «حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسلام و غرب به دو زبان انگلیسی و فارسی»، «نقد نظریات دیوید هیوم در چهار موضوع فلسفی»، «بررسی و نقد برگزیده افکار راسل»، «زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام»، «موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی»، «فلسفه دین»، «تحقیقی در فلسفه علم»، «فلسفه و هدف زندگی»، «مولوی و جهان‌بینی‌ها»، «شناخت انسان در تصعید حیات تکاملی» نام برد.
عموم علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به میدان صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فردوس در این مراسم شرکت کنند.
شمارههای ۷۰ـ۴۴۰۰۲۲۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در این خصوص است.