به گزارش مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، دفتر "محمد البرادعی" نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در واکنش به انتشار برخی گزارشها از سوی رسانه های اسرائیلی در این زمینه که البرداعی در زمان مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی هسته ای به سرپوش نهادن بر واقعیتها دست می زده، اعلام کرد: این مواضع مجموعه ای از ادعاهاست.

خاطر نشان می شود برخی منابع صهیونیستی اخیرا در گزارشهایی البرادعی را به جانبداری از ایران در زمان مدیرکلی آژانس متهم کرده بودند.

این در حالی است که مقامات صهیونیستی اخیرا اذعان کردند منبع گزارش اخیر آمانو مدیرکل فعلی آژانس، گزارشهایی است که تل آویو تهیه کرد و آن را به کشورهای غربی انتقال داده داده است. با اظهارات صریح این مقامات اسرائیلی به خوبی جریان خصمانه اخیر بر ضد ایران رونمایی می شود که در آن آژانس بین المللی انرژی اتمی بر خلاف اصول خود که باید بی طرفی را رعایت کند به گزارشهایی غیر مستند دلالت کرده که منبع آن هم دشمن نخست ایران در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است.

به نظر می رسد در روزهای آتی با افشای بیشتر زوایایی این مسئله صحت گزارش آژانس کاملا زیر سوال رفته و این گزارش نیز به پرونده پر اشتباه آژانس درباره فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران اضافه شود.