به گزارش مرکز خبر حوزه، در پايتخت روسيه، گروه ملي گرايان نه تنها شعار پركردن شكم قفقازها كافي است! را فرياد مي زدند،كه حتي پا را از مرزهاي اخلاقي فراتر گذاشته و به طرفداران اسلام بي حرمتي كردند. به گفته آژانس خبري منطقه جديد اين ملي گرايان كلماتي بسيار اهانت آميز را در رابطه با خداوند فرياد مي زدند.

علاوه بر این، آنان فریاد می زدند: «روسیه برای روس ها»، «مسکو برای مسکویی ها»، ‌» روسیه – دولت روسی»، «یک نفر برای همه و همه برای یک نفر»، «مرگ بر ارمنی ها»، «پر کردن شکم قفقازی ها کافی است»، «مرگ بر حزب دزدها و کلاه برداران»، «روسیه بدون پوتین»، «ما بهشت سفید می سازیم»، «در مسکو مناره می سازند، پوتین متشکریم»، «چرا کیسه بودجه سوراخ است؟ برای اینکه شکم قدیروف سیر شود»، «بودانوف – قهرمان روسیه»، «مسکو – شهر بدون عقب افتاده ذهنی» و همچنین شعارهای تحقیر آمیزی که نسبت به مردم قفقاز بیان شد و قابل نوشتن نیستند.

بر پایه این گزارش به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، تعداد این گروه حداقل ۵ هزار نفر بوده است. و به گفته پلیس منطقه، ۷ هزار نفر در راهپیمایی شرکت داشتند.

«مارش روسی» ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه بعد از ظهر برنامه خود را آغاز کرد و در خیابان به راه افتاد. حرکت در خیابان کاملا متوقف شده بود. حاضرین در راهپیمایی پرچم های امپراطوری و پلاکاردهایی با شعارهای مختلف در دست داشته و شعارهای تحقیر آمیز را فریاد می زدند. پس از رسیدن گروه به ایستگاه مترو «براتیسلاوسکایا» تشکیل میتینگ دادند که در آن تقریبا ۳ هزار نفر شرکت داشتند.

در این منطقه ده ها اتومبیل گشت زنی پلیس و گشت ویژه در حال حرکت بودند. علاوه بر این، پلیس مترو نیز وضعیت داخل مترو را در کنترل داشت. سفارت امریکا از قبل به کارمندان و شهروندان امریکایی حاضر در آمریکا اعلام کرده بود که روز جمعه در منطقه لوبلینو تردد نکنند.

پیشتر، ‌ کمیته مرکزی جنبش «مارش روسی» درخواست خود را برای برگزاری راهپیمایی با حضور ۱۵ هزار نفر به شهرداری مسکو ارایه کرده بود، ‌ اما اجازه این کار به ایشان داده نشد.

گفتني است كه اين راهپيمايي در ساير شهرها روسيه از جمله در سنت پترزبورگ، كالنينگراد، ساراتوف، تولا، نووسيبيرسك و همچنين در اوكراين نيز برگزار شد.