آلرژی فصلی یا سرماخوردگی؟
مدام آبریزش بینی دارید و چشم ها متورم شدن و همه به اسم دماغو صداتون میزنن. این ها نشانه های آلرژی هستن درسته؟ البته شاید هم دارید با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنید. به سختی میشه این رو تشخیص داد. اما تشخیصون از روی یکسری نشانه ها کار زیاد سختی نیست.

چشم ها مدام اشک آلود هستند

اگر چشم های اشک آلود همراه با خارش دارید به احتمال زیاد آلرژی دارید چون چشم های سرماخورده فقط قرمز می شوند.

سرفه های دائمی

این مورد کمی گول زننده است. شاید به خاطر سرماخوردگی باشد شاید هم به خاطر آلرژی. دلیل سرفه کردن ها فقط سرماخوردگی نیست بلکه خشکی گلو در اثر آلرژی هم می تواند باعث سرفه شود.

سر درد

سر دردهای آلرژیک نادر هستند بنابراین اگر سر درد دارید احتمال این هست که سرماخورده باشید.

دمای بالای بدن

تب همراه با سرماخوردگی می آید اما ممکن است نشانه آلرژی هم باشد زیرا به ندرت کسانی که آلرژی دارند دچار تب آلرژیک هم می شوند.

بدن درد

اگر آلرژی شدید باشد کوفتگی بدن هم به همراه خواهد داشت. اما معمولا بدن درد با سرماخوردگی همراه است.

کسالت های درازمدت

این مورد بدون شک نشانه آلرژی است. سرماخوردگی بین ۱۰ الی ۱۴ روز طول می کشد اما آلرژی زمان بیشتری طول می کشد. دلیل دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد دچار آلرژی شده اید: اگر هر سال در زمان مشخصی علائم مشابهی را مشاهده کردید در آلرژی بودن آن شک نکنید.

بعد از ۳ فنجان قهوه باز هم احساس خستگی می کنید

خستگی هم از نشانه های سرماخوردگی است و هم از نشانه های آلرژی. اگر می خواهید بدانید گرفتار کدامیک شده اید به علائم بینی توجه کنید.

آبریزش بینی بدون توقف

آلرژی و سرماخوردگی هر دو باعث گرفتگی بینی، فس فس و آبریزش بینی می شوند  اما تفاوت آن ها در ترشحات موکوس است. اگر ترشحات زرد و غلیظ باشد یعنی سرماخورده اید اما اگر آبکی باشد آلرژی دارید.

علاوه بر تمام این توضیحات اگر این نشانه ها شدت زیادی داشت باید حتما به پزشک مراجعه کنید.