افشای نامه 3 جاسوس هسته ای

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی درباره جاسوسان هسته ای اظهار داشت:  یک نفر از چهار نفر جاسوسی که وجود دارد به دادگاه ارجاع داده شده و جرم او هم محرز شده است که دری اصفهانی نام دارد و محاکمه وی هم در حال انجام است.

دری اصفهانی به دعوت نهاوندیان به تیم مذاکره کننده معرفی شده است

وی ادامه داد: دری اصفهانی مشاور رئیس کل بانک مرکزی، آقای سیف بوده است. ایشان به دعوت آقای نهاوندیان به تیم مذاکره کننده دعوت می شوند و ماموریت رفع تحریم های بانکی را به عهده می گیرد.

دری اصفهانی ماهانه از انگلیس حقوق می گرفته است

کریم قدوسی با اشاره به اینکه ایشان فردی است که تابعیت کانادا، انگلیس و امریکا را دارد افزود: دری اصفهانی حتی در خزانه داری امریکا هم سمت داشته و مسئول میز انگلیس در این وزاتخانه بوده است. دری اصفهانی به ظاهر مسئول لغو تحریم های اقتصادی از طرف ایران بوده ولی از طرف دیگر ماهیانه 6500 پوند از انگلیسی ها حقوق می گرفته است که تحریم ها را حفظ کنند.

نماینده مردم مشهد در ادامه بیان داشت: وظیفه ایشان به این نحو بوده که قرارداد ایران و 1+5 طوری نوشته شود که  تفسیر و تفهیم به نفع امریکایی ها و انگلیسی ها تمام شود و در نهایت بشود آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم.

جاسوس دوم تابعیت فرانسوی داسته است

قدوسی درباره فرد دیگری که او هم وظیفه جاسوسی داشته است گفت: نفر دوم آقایی است به نام م که کارشناسی بخش حقوق بین الملل برجام را بر عهده داشته است. ایشان هم دو تابعیتی فرانسوی بوده است. بخش حقوق بین الملل که مربوط می شود به قطعنامه ها و توافق ها به این شخص واگذار شده بود. خط و جهت دهی برجام به سمتی که دشمنان ما می خواستند به گردن ایشان بوده است.

جزئیات بیشتر از جاسوس سوم در تیم مذاکره کننده

قدوسی در ادامه درباره فرد دیگری هم صحبت کرد و گفت: نفر سوم آقای ر است که ایشان مسئول جریان سازی رسانه ای بوده است. تمام مدیریت فضا سازی رسانه ای مذاکرات چه در داخل و چه در خارج از کشور به عهده ایشان بوده است. ایشان از هتل کوبورگ ارتباطات رسانه های مختلف را رصد می کرده و آن را به نحوی که برنامه ریزی شده بود مخابره می کرده است.

عضو کمیسیون امنت ملی درباره این فرد توضیحات بیشتری داد و اظهار داشت: آقای  ر در دانشگاهی تحصیل کرده که افراد فارغ التحصیل آن به صورت تخصصی جاسوسی را فرا می گیرند که متاسفانه نام این دانشگاه جاسوس پرور در خاطرم نیست ولی این داشگاه در دنیا شناخته شده است. ایشان نوع رفتار و عکس العمل همه افراد تیم مذاکره کننده ایران و طرف های مقابل را را زیر نظر داشته است و از طریق همین اطلاعات حرکات و سکنات ژورنالیستی، رفتار و رفتار تبلیغاتی آقایان ظریف و دیگر افراد تیم مذاکرده کننده را جهت دهی می کرده است.

فعالیت جاسوس چهارم در تیم مذاکره کننده

قدوسی در ادمه بیان داشت: نفر چهارم جاسوسان پشت پرده ای که در برجام فعالیت داشت، آقای س ن نام دارد. ایشان هفته ای یک بار از لندن با هزینه ریاست جمهوری می آمدند و با آقای نهاوندیان جلسه برگزار می کردند. همه هزینه ها هم اعم از پول بلیط، پاداش ها و مشاوره به عهده ریاست جمهوری ایران بوده و در بحث مذاکرات نیز دخیل بوده است.

وی گفت: اینها در هتلی که پشت هتل کوبورگ بوده است مستقر بوده اند و برجام را از پشت پرده مدیریت می کرده اند. متن اصلی مذاکرات در همان هتل نا پیدا بود و آقایان ظریف، عراقچی، تخت روانچی و صالحی افرادی بودند که در ظاهر وظیفه نوشتن قرارداد را داشته اند و این چهار نفر بودند که وظیفه اصلی و پنهان مذاکرات را داشته اند.

مردم باید همه چیز را درباره برجام بدانند

قدوسی تاکید کرد: سرویس های جاسوسی موساد، سیا و ام آی سیکس که هم در هر دو هتل فعالیت داشته اند و تمام حرکات تیم مذاکره کننده پیدا و پنهان را رصد  و کار کارشناسی را مدیریت می کرده اند. اتهامات دری اصفهانی که مهمترین آن جاسوسی است تفهیم شده و چندین جلسه دادگاه ایشان هم برگزار شده. مردم باید درخواست کنند که اعترافات دری اصفهانی منتشر شود تا همه بدانند که پشت پرده برجام چه گذشته است. احکام سه نفر دیگر هم صادر شده است ولی متاسفانه  این سه نفر فعلا فراری هستند.