مراحل ساخت پل طبیعت تهران؛ نماد دیگری از «ما می‌توانیم» + تصاویر ماهواره‌ای

 پل طبیعت بزرگ‌ترین پل سه طبقه غیرخودرویی ایران است که توسط شهرداری تهران ساخته شده و بوستان آب و آتش و پارک جنگلی طالقانی را به یکدیگر متصل می‌کند. طراحی این پل از پل خواجوی اصفهان الهام گرفته شده و یک سازه کاملا سازگار با محیط‌ زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده است.

شهرداری تهران با ساخت پل طبیعت، نشان داد که با کار جهادی و شبانه روزی در شرایطی که رخوت و نگاه به بیرون مرزها بر فضای مدیریت کشور حاکم است، می‌توان یک پل عظیم و منحصربه فرد در قواره آثار جهانی، به مقصد گردشگران اضافه کرد؛ و هم نماد دیگری برای پایتخت ایران اسلامی ساخت.

تصاویر ماهواره‌ای؛ مراحل ساخت این پل عظیم و حجم کار انجام شده در این پروژه منحصر به‌فرد را به وضوح نشان می‌دهد.

تصویر ماهواره‌ای بالا، محل ساخت پل طبیعت را قبل از شروع ساخت آن نشان می‌دهد

 

 

دو تصویر ماهواره‌ای بالا، شروع ساخت پایه‌های پل طبیعت را نشان می‌دهد

 

 

دو تصویر ماهواره‌ای بالا، مراحل نهایی ساخت پل طبیعت را نشان می‌دهد

تصویر ماهواره‌ای بالا، پل منحصر به فرد طبیعت را پس از پایان ساخت آن نشان می‌دهد

پل طبیعت یک پل سه پایه برای تردد پیاده از بالای بزرگراه مدرس، مکث و دیدار از مناظر پیش‌رو و همچنین تجربه آرامشی فوق‌العاده در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین است. مساحت این پل ۷۰۰۰ مترمربع است که ۷۲۰ متر آن به فضای سبز و ۴۸۰ متر آن به رستوران‌ها، کافی‌شاپ و دیگر فضاهای فرهنگی و تفریحی اختصاص خواهد داشت. شهروندان می‌توانند روی کفپوش‌های چوبی پل با مساحتی حدود ۵۱۰۰ متر مربع پیاده روی کرده یا از مسیرهای دوچرخه‌سواری و کالسکه‌سواری لذت ببرند.

این پل در ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۳ مصادف با عید غدیر خم با حضور شهردار تهران دکتر قالیباف افتتاح گردید.