زنگنه: به راحتی می‌شود قراردادهای نفتی را اجرایی کنیم

بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به برپایی نمایشگاه نفت و آخرین دستاوردها اظهارداشت: آخرین دستاوردها را می‌توان در نمایشگاه نفت ببینید، ان‌شاءالله این نمایشگاه شنبه در کیفیت بالایی برگزار خواهد شد و طبق روال هرساله در همین ایام با چند روز جابجایی این نمایشگاه برگزار می‌شود و می‌توانید با کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند، تعامل داشته باشید و این یک گزارش عملکرد صنعت نفت در سالی که گذشت است.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم یک بیانی از امید صنعتگران ایران به امید آینده روشنی است که پیش روی آنها است؛ چراکه ما کارهای زیادی برای صنعتگران ایرانی در بخش نفت انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم به راحتی می‌شود قراردادهای نفتی را اجرایی کنیم.

زنگنه در ادامه بیان کرد: اگر قراردادهای نفتی را بتوانیم اجرایی کنیم در این قالب حدود 70 میلیارد دلار به ایرانی‌ها ارجاع خواهد شد و من در 80 میلیارد دلار کاری که برای ایرانی‌ها برآورد کرده‌ام، حداقل 50 میلیارد دلار را می‌توان جذب کرد. این یعنی یک حجم عظیمی از توانمندی و نسل جدیدی از صنایع و پیمانکاران در کشورمان ایجاد خواهد شد.

وزیر نفت اظهار امیدواری کرد و گفت: یک قرارداد مهمی برای یکی از کالاهای تعیین‌کننده صنعت نفت در حال اجرا است که درون آن منعقد خواهد شد.