آیا ترور سعید کریمیان توسط مدیران شبکه «من و تو» طراحی شده است؟!

شامگاه شنبه ساعت 21 به وقت استانبول «سعید کریمیان» مدیر مجموعه شبکه‌های Gem به همراه شریک خود محمد متعب الشلاحی (تبعه کویت) سوار اتوموبیل کریمیان شدند و پس از طی مسافتی در منطقه ساری‌یر استانبول توسط دو فرد ناشناس مورد هدف گلوله قرار گرفتند. همچنین هفته گذشته منشی وی مورد سوء قصد قرار گرفته که جان سالم به در برده بود.

پلیس استانبول طی گزارشی اعلام می‌کند که سعید کریمیان مورد اصابت بیست و هفت گلوله قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، سعید کریمیان در محل حادثه کشته شد و فردی که همراه او بود در بیمارستان جان باخت. تا لحظه انتشار این گزارش هنوز مشخص نیست عامل یا عاملان این سوءقصد چه کسانی بوده و چه انگیزه‌ای داشته‌اند و پلیس استانبول تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کرده است. گروه شبکه‌های تلویزیونی جم بیش از 50 شبکه تلویزیونی را شامل می‌شود که بیشتر آنها به زبان فارسی است و مدیریت این مجموعه شبکه‌ها بر عهده کریمیان است.

 سناریوسازی علیه نظام آغاز شد

 سناریو ترور سعید کریمیان از هر زاویه‌ای قابل بررسی است. در نخستین واکنش به صورت خیلی طبیعی «امیر عباس فخرآور» مشاور رسمی تلویزیون ارگانی- وزارتی صدای امریکا، واکنش نشان داد و بر اساس همان رویه همیشگی اپوزیسیون، نوک پیکان اتهامات را متوجه نظام جمهوری اسلامی کرد. این موج به صورت طبیعی در میان خارج نشینان به صورت فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت و به صورت جاهلانه توسط رسانه‌های فارسی زبان سیکل خود را طی خواهد کرد.

 

 مافیای بزرگ پولشویی یا مافیایی بزرگ شیکاگو !

مستقل از این اتهاماتی که اپوزیسون به جمهوری اسلامی خواهد زد، نکته مهم این است که ترکیه کشور ترورخیزی است و در چند سال اخیر فضای نا امنی در این کشور حاکم است. در تاریخ 13 مارس 2011 میلادی، ابراهیم تاتلیس آوازه خوان سرشناس ترک، در محله شیشلی استانبول از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و ترور نافرجام شد. این ترور همانطور که قابل حدس بود توسط سران مافیای ترک انجام شده بود. سازمان‌های مافیایی در ترکیه از سازمان‌های امنیتی موساد و سیا بسیار موثرتر و قوی‌تر عمل می‌کنند و یکپارچگی سازمانی آنان، شبیه قدرتمندترین نهاد مافیایی در سه دهه 40، 50، 60 ایالات متحده به سرکردگی «سام جیانکانا» است. شاید این نکته از دید بسیاری از مغفول مانده باشد چند باند تبهکار مافیایی ایرانی در حوزه اقتصادی و پولشویی، فعالیت‌های خود را در استانبول متمرکز کرده‌اند و سعید کریمیان مدیریت مجموعه شبکه‌های غول پیکر GEM با رشد سینوسی خود در ترکیه قطعا با این سران مافیا برخورد داشته است و احتمال یک تسویه حساب درون سازمانی مافیای ایرانی یا ترک بشدت محتمل است.

 این سناریو با توجه به شایعاتی درباره سازمان‌های مافیایی به صورت متمرکز در ترکیه پولشویی می‌کنند بسیار محتمل به نظر می‌رسد. کافی است بیننده چند شماره از برنامه‌های اقتصادی کریمیان با اجرای محمدرضا سیگارودی در مجموعه شبکه‌های GEM باشید. خیلی طبیعی است که بخشی از جریان اقتصادی کریمیان با محور تجیمع سرمایه‌های ایرانی در ترکیه موازی با اداره مجموعه شبکه‌های GEM پیش می‌رفت و در ارزیابی فعالیت‌های کریمیان باید این موضوع را در نظر داشت که کریمیان در جریان تجمیع سرمایه‌ها از داخل به خارج و عرصه جذب تبلیغات داخلی بسیار موفق عمل کرد و رابطه خود را با صاحبان سرمایه به شکل چشمگیری گسترش داد. فراموش نکنیم مهمترین برندهای اقتصادی داخلی از دامداران تا صادرکنندگان مهم فرش آگهی تبلیغاتی خود را به مجموعه شبکه‌های GEM واگذار می‌کردند.

 

 

افشاگری سعید کریمیان درباره قاچاق و فریب دختران ایرانی در شبکه ایرانی

 

سازمان مجاهدین خلق، ترور همیشه ترور!

 

اما سناریوی دومی که در مورد قتل کریمیان قابل حدس و دم دستی است، ترور توسط سازمان مجاهدین خلق است. این حدس با توجه به دم دستی بودن، گزینه قابل اعتنایی است. اغلب کسانی که از پادگان اشرف بیرون آمدند در این سالها در شرایط سختی زندگی می‌کنند، حال چه وابسته به سازمان و چه اعضای بریده؛ چندان تفاوتی نمی‌کند.

 اما سعید کریمیان تنها چهره‌ای موفقی است که از پادگان اشرف بیرون آورده است. طبیعی است سعودی‌های از 2007 تاکنون کریمیان را بی وقفه حمایت کرده‌اند و آن‌طور که از شایعات و خبرهای درگوشی پیداست مریم رجوی با وجود واسطه‌هایی فراوانی که برای کریمیان فرستاده است موفق نشده حمایت مالی خاصی برای توسعه رسانه‌ای شبکه تلویزیون سازمان، از وی دریافت کند. کریمیان برای ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی داخلی از هر رابطه‌ای با سازمان مجاهدین خلق پرهیز می‌کرد. این مسئله موجب شده که ماهواره یوتل ست که شبکه تلویزیونی سازمان روی خط آن فعالیت می‌کند طی سالهای اخیر محو شود و به صورت طبیعی دیده نشود. طبیعی است با وجود مجموعه شبکه‌های پر شمار GEM و ماهواره یاه ست به هیچ شبکه‌ای دیده نمی‌شود و امتناع از حمایت از یک شبکه متصل به سازمان تروریستی می‌توانست برای کریمیان زیان آور باشد. گزاره ترور توسط سازمان مجاهدین خلق بسیار محتمل است و نمی‌توان از این گزینه چشم پوشی کرد.

 

 

 جنگ مافیای بشقاب یوتل ست یاه ست !

ماهواره یوتل ست تا یک دوره‌ زمانی خاصی توسط عرب‌ها حمایت می‌شد و عرب‌ها پول کلانی به پرایورهای این ماهواره می‌دادند تا شبکه‌های سیاسی کم بودجه از یوتل ست پخش شوند و بسیاری از شبکه‌های فارسی زبان سیاسی از طریق یوتل ست پس از سالهای 1388 ادامه حیات دادند. اما حضور ماهواره یاه ست موجب شد که حمایت عربی از یوتل ست و هاتبرد متوجه یاه ست شود و امپراطوری کذا و کذا کریمیان شکل بگیرد. کریمیان طی یک اقدام برنامه ریزی شده شبکه «من و تو» را از ماهواره یاه ست را در زمان پخش پر بیینده ترین برنامه‌اش حذف می‌کند و کار به تهدید از جانب کیوان عباسی مدیر این شبکه می‌انجامد و عباسی شروع به یارگیری در یوتل ست می‌کند. اما آنطور که شنیده می‌شود شبکه «من‌وتو» که طبق اعتراف تلویزیونی حسن اعتمادی (مجری این شبکه و پدر رها اعتمادی) از پنتاگون پول می‌گیرد ممکن است بخشی از این پول‌ها را برای قتل کریمیان هزینه کرده باشد. چون با وجود 51 شبکه متنوع و تقریباً 5000کارمند، جای نفس کشیدن به شبکه من و تو نخواهد رسید. آیا کیوان عباسی که یک شبکه جنسی را اداره می‌کند و با پول پنتاگون شبکه من و تو را راه اندازی کرده باشد نمی‌تواند طی 9 ماه گذشته آنقدر از کریمیان خشمگین باشد که دست به قتل او به بزند.

واقعیت غیرقابل انکار این است که هجوم برنامه‌های GEM و تاسیس شبکه‌های متنوع موجب شد شبکه‌های سیاسی و سرگرمی لس آنجلسی از چشم بیفتند و مخاطب جدی نداشته باشند.

حذف شبکه‌های سیاسی و دشمنی با شبکه «من و تو» قطعا برای کریمیان خطرآفرین بوده و موضوع قابل تامل این است با راه اندازی پریوار یاه ست و حذف برخی از این شبکه‌ها علی الخصوص شبکه من و تو برای کریمیان می‌تواند هزینه‌ای به اندازه جانش داشته باشد.