محرمی: فکر کنم لقب ستاره دادن به من زود باشد

صادق محرمی بازیکن جوانی که حسابی از نظر برانکو، هواداران و اهالی ورزش توانست یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس شود حالا از اتفاقات بزرگ می‌گوید. اتفاقاتی که شروع آن قهرمانی پرسپولیس بوده و در کنار آن مطمئن است فصل آینده هم این تیم از حالا قهرمان لیگ هفدهم است. گفت وگویی با صادق محرمی ترتیب دادیم که شرح آن در ذیل از حضورتان می‌گذرد:

 

از بازی با الوحده شروع کنیم که هم بردید و هم پرسپولیس صعود کرد.


واقعا باید خدا را شکر کنیم چون بازی خیلی سختی بود. مسابقه‌ای که نتیجه برد برای ما کافی نبود و یک نگاه ما به بازی آن طرف الهلال و الریان بود که همه چیز خوب تمام شد و توانستیم صعود کنیم.

 

با این استرس اما به خوبی در میدان حاضر شده و برنده یک بازی بزرگ و سرنوشت‌ساز شدید؟


تمام تمرکزمان روی پیروزی در این بازی مهم بود و زیاد توجهی به دیگر مسایل نداشتیم و خدا را شکر الهلال هم آن طرف با قدرت کار را پیش برد و برنده بازی شد تا در نهایت به عنوان تیم دوم صعود کنیم.

 

همه قبل از این بازی از تبانی احتمالی الهلال با الریان حرف می‌زدند اما همه چیز برعکس از آب درآمد. خودتان فکر می‌کردید الهلال که صعودش قطعی شده بود اینگونه با قدرت به میدان برود؟


دقیقا مطمئن بودیم که الهلال برای برد به میدان می‌رود چون آنها یک تیم حرفه‌ای هستند و اصلا بحث تبانی منطقی نبود. الهلال به دنبال این بود که اول شود تا به لخویا نخورد و به همین خاطر بود که با تمام قدرت به میدان رفتند و در یک بازی پرگل برنده از زمین خارج شدند.

 

در بازی با الوحده دوتا گل جلو افتادید اما به یکباره بازی مساوی شد و همه نگران حذف پرسپولیس شدند. چه اتفاقی افتاد؟


گل خوردن ما در جریان بازی بود و در آن دقایق که گل خوردیم، گل‌های حریف کاملا اتفاقی بود و به قولی از دست‌مان در رفت. خدا را شکر بعد از به تساوی کشیده شدن بازی بچه‌ها عقب نکشیدند و با قدرت توانستیم دو گل دیگر هم به ثمر برسانیم و کار را در بیاوریم.

 

طارمی هم که حسابی در این بازی جبران آن پنالتی چیپ مقابل الریان را کرد؟


باید کنار مهدی طارمی فوتبال بازی کنی تا بفهمی چه بازیکن خوبی است. به نظر من طارمی بهترینفوروارد ایران است و خدا را شکر به همه در بازی با الوحده نشان داد که چه توانایی‌های دارد و خوشحالم توانست از آن همه فشاری که بعد آن پنالتی چیپ رویش بود با قدرت خارج شود.

 

در مرحله بعد به لخویایی خوردید که لقب بهترین تیم غرب آسیا در دور گروهی را گرفت. این جدال را چطور می‌بینی؟


لخویا همان طور که گفتید تیم بسیار قوی و قدرتمندی است و در هر خط بازیکنان ملی‌پوش و خارجی گرانقیمت خوبی دارد. با این حال نگران نیستیم چون ما هم پرسپولیس بزرگ هستیم و برای برد در دو بازی سخت پیش رو به میدان می‌رویم.

 

برای‌مان از قهرمانی پرسپولیس در لیگ و مسیری که طی کردید و همچنین حاشیه‌هایی که این اواخر داشتید بگو؟


در این مورد باید به شما بگویم در لیگ طوری کار کردیم که در نهایت با اقتدار قهرمان شدیم و جای هیچ بحث و حرفی نگذاشتیم. پرسپولیس امسال تیم خوب و پرمهره‌ای بود که از یک کادرفنی خوب هم بهره می‌برد و از همان ابتدای امر نشان داد که شخصیت قهرمانی دارد و الحق هم به آنچه که استحقاقش را داشت رسید و شرمنده هواداران نشدیم.

 

این قهرمانی توقعات هواداران را بالا برد و خیلی‌ها می‌گویند در لیگ هفدهم این پرسپولیس بازهم مدعی اصلی قهرمانی است.


دقیقا همین طور است. صددرصد و از هر نظر این پرسپولیس در لیگ آینده هم لیاقت قهرمانی را دارد و مطمئن باشید با این بازیکنان و همچنین تقویت تیم این اتفاق خواهد افتاد.

 

قهرمانی در آسیا چطور؟ به نظرت لیاقت رسیدن به این عنوان را هم دارید؟


این پرسپولیس یکی از بهترین پرسپولیس‌های چند سال اخیر است که بازیکنان خوب زیادی دارد. به نظرم این اتفاق برای پرسپولیس دور از ذهن نیست و می‌توانیم به این خواسته هم برسیم.

 

یکی از این بازیکنان خوب پرسپولیس که به یک‌باره چهره شد صادق محرمی است. فکر می‌کردی با آمدنت به پرسپولیس چنین عملکرد و کارنامه‌ای از خودت به جا بگذاری و یکی از ستاره‌های تیم برانکو شوی؟


(خنده)، فکر کنم لقب ستاره دادن به من زود باشد چون هنوز راه زیادی در پیش دارم. هنوز اتفاق خاصی برای من نیفتاده و اتفاقات بزرگ دیگری است که در ادامه باید با پیراهن پرسپولیس به آن‌ها برسم که اتفاق شیرین قهرمانی در لیگ شروع آن بود.

 

و دیگر اتفاقات خوبی که منتظر آن هستی...


بدون شک هدف هر بازیکنی به خصوص که اگر جوان هم باشد این است که بتواند در فوتبالش پیشرفت کرده و ترانسفر شود. من همیشه سعی کردم با تلاش و عملکردم حرف بزنم و خودم و شایستگی‌هایم را در زمین نمایش بدهم. امیدوارم این روندی که دارم همین‌طور به خوبی پیش برود و بتوانم از پرسپولیس به اروپا ترانسفر شوم.

 

خیلی‌ها از جمله ساسان انصاری به پرسپولیس آمدند اما طاقت جنگیدن و مبارزه برای اثبات خودشان نداشتند و رفتند. چه شد که صادق محرمی ماند، جنگید و خودش را ثابت کرد و لقب سرباز جنگجو را از هواداران کسب کرد؟


من وقتی به پرسپولیس آمدم می‌دانستم چنین شرایطی در انتظارم است و با آن همه بازیکن بزرگ و خوبی که در پست من هستند باید حسابی بجنگم. آمدم، تمرین کردم و خدا خواست که توانستم شایستگی هایم را ثابت کنم و الان شرایط خوبی دارم. در آن زمانی که بازی نمی‌کردم آقای برانکو خیلی با من صحبت می‌کرد و با روحیه دادن مرا آماده نگه می‌داشت و در ادامه هم شرایط به نفعم رقم خورد.

 

با این همه بازیکن خوبی که پرسپولیس دارد و با این رقابت سختی که بین تک تک بازیکنان وجود دارد که شرایط را برای رسیدن به ترکیب اصلی بسیار سخت کرده فکر می‌کنی فصل بعد هم این درخشش خودت را بتوانی حفظ کنی و با تیم برانکو قهرمان شوی؟


اولا بگویم که با این تیمی که داریم صددرصد فصل بعد قهرمانیم. کار در پرسپولیس سخت است چون در هر پست بازیکنان خوبی دارد که باید با قدرت کار کنند تا بتوانند در ترکیب اصلی باشند و جایگاه خودشان را حفظ کنند. من هم با تمام توان می‌جنگم و تلاش می‌کنم تا روند خوبم را ادامه داده و به بهترین شکل در خدمت پرسپولیس باشم.

 

فکر می‌کنی با این روند خوبی که داشتی در نگاه ویژه کی‌روش به جوانان و استعدادها جایی برای خودت دست و پا کنی؟


آرزوی هر بازیکن فوتبالی است که بتواند در خدمت تیم‌ملی کشورش باشد و لباس مقدس آن را برتن کند. همه چیز به نظر آقای کی‌روش و سلایق ایشان بستگی دارد اما خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد و به تیم‌ملی برسم و یک نفر به نفرات ملی‌پوش پرسپولیس اضافه شود.

 

از سخت‌ترین روزی که در پرسپولیس در لیگ شانزدهم تجربه کردی بگو؟


سخت‌ترین روز من در پرسپولیس در این فصل بازی رفت مقابل الهلال بود. مسابقه سختی بود و کاملا بازی گره خورده بود و همه تیم زیر فشار بودند.

 

و اینکه همه بازیکنان پرسپولیس بعد از قهرمانی یک موضوع را رمز موفقیت این تیم اعلام کردند. به نظر تو رمز این موفقیت در مسیر قهرمانی چه بود؟


به نظرم مهمترین عامل موفقیت پرسپولیس در مسیر قهرمانی یکدلی کلیه بازیکنان، کادرفنی، کادر پزشکی، تدارکات و بقیه ارکان باشگاه بود و از همه مهم‌تر اینکه هواداران در کنار ما بودند و نمونه آن در داربی بود که بعد از باخت ما را تشویق کردند. خلاصه همه چیز دست به دست هم داد تا یک شرایط خوب پیش بیاید و شرمنده هواداران نشویم.