حال و هوای نمایشگاه کتاب در روزهای پایانی
نمایشگاه کتاب تهران در نخستین روز تعطیلات پایان هفته از ساعات آغازین با بازدیدکنندگان زیادی مواجه بود. ناشران دیروز نسبت به روزهای قبل فروش بهتری داشتند البته تعدادی از آنان این شلوغی را کاذب می‌دانستند و اعتقاد داشتند که امسال به طور کلی با کاهش فروش کتاب‌ها مواجه بودیم. اما جمعیت زیاد مردم در هر قسمتی از نمایشگاه اعم از سالن‌های عمومی، کودک و نوجوان، آموزشی و دانشگاهی و حتی محوطه‌های بیرون سالن‌ها به چشم می‌خورد که البته حضور این جمعیت در غرفه‌های کودکان و نوجوانان و دانشگاهی در ساعات میانی روز و گرمای هوا برای مردم و به خصوص کودکان مشکلاتی ایجاد می‌کرد. 
 
روز گذشته رئیس نمایشگاه وین اتریش از نمایشگاه بازدید کرد و خبر از احتمال مهمان ویژه بودن ایران در نمایشگاه وین سال 2019 داد. 
 
در میان رونمایی‌های مختلف از کتاب‌های مختلف، مجموعه 14 جلدی تاریخ کهن و معاصر ایران زمین نیز رونمایی شد. در این مراسم حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و علی‌اکبر ولایتی سخنرانی کردند.
 
غرفه‌ای با نام یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از غرفه‌های جالب و تماشایی نمایشگاه است. در این مکان که به نوعی دفترچه خاطرات مرحوم آیت‌الله هاشمی محسوب می‌شود عکس‌های آن روحانی فقید در زمان‌های مختلف زندگی از کودکی تا کهنسالی موجود است. در این عکس‌ها خاطرات روزهای پیش از انقلاب، مبارزات و شکنجه‌های ساواک و سال‌های خدمت‌رسانی وی نیز به چشم می‌خورد. 
 
 
نمایشگاه کتاب در روزهای پایانی
 
 
همچنین در قسمتی از غرفه کتاب‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معرفی می‌شوند. مخاطبان پس از مطالعه مختصر در صورت تمایل به خرید کتاب، توسط مسئولان غرفه به سمت غرفه انتشاراتی منتشر کننده کتاب راهنمایی می‌شوند.  
 
 
نمایشگاه کتاب در روزهای پایانی