منطقه «الاصلاح» در موصل آزاد شد

امروز (جمعه) همزمان نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای پلیس و ارتش عراق در داخل و خارج موصل پر کار بودند و در هر دو جبهه پیشروی محسوسی داشتند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه،  سرلشگر ستاد «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده کل عملیات موصل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم بعد از ظهر امروز توانستند منطقه «الاصلاح الزراعی» را به کنترل خود در آورند.

همچنین نیروهای پلیس فدرال عراق نیز در غرب موصل توانستند بیمارستان «النور» را از اشغال داعش خارج ساخته و یک روحانی حامی داعش و مسئول ارزاق این گروهک تروریستی را از پا در آورند. در این عملیات سه انتحاری داعش نیز بدست نیروهای عراقی کشته شد.

در حال حاضر بیشتر مناطق بخش غربی همچون بخش شرقی موصل به کنترل نیروهای عراقی در آمده و جز چند منطقه باقی مناطق از اشغال تروریست های دعش خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی غرب موصل. ابعاد اصلی تصویر   

 

اما در غرب استان نینوی و حیطه‌ی عملیاتی نیروهای الحشدالشعبی، عملیات آزادسازی منطقه «قیروان» که از پیش از ظهر امروز آغاز شده، با آزادسازی چندین روستا به پیش می‌رود.

منابع عراقی گزارش دادند که نیروهای الحشد الشعبی نبردهای سختی با داعش در روستای مهدی محل در شمال قیروان آغاز و همچنین روستای أم الشبابیط در شمال قیران را به طور کامل آزاد کردند.

همچنین نیروهای الحشد الشعبی یک خودروی بمب‌گذاری‌شده را پیش از رسیدن به محل تجمع این نیروها در روستای تل الحسینیات، منفجر کردند.