حریفان ایران در مسابقات کاراته مشخص شد

 بر این اساس، در وزن 50- کیلوگرم بانوان، نسرین دوستی دور نخست با شرمین سگاران دارنده برنز آسیا در سال 2015 و سه برنز رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان از مالزی دیدار می کند. در گروه دوستی کاراته کای کشور میزبان نیز حضور دارد.

در وزن 55- کیلوگرم بانوان، طراوت خاکسار دور اول با باچیرا از ازبکستان دیدار می کند و در صورت پیروزی دور دوم با سیاکیلا کریشنان جفری نایب قهرمان جهان در سال 2014 و برنز آسیا در سال 2015 از مالزی دیدار خواهد کرد.

در وزن 61-کیلوگرم، رزیتا علیپور دور اول با حریفی از پاکستان دیدار می کند. در صورت پیروزی با نماینده اندونزی مبارزه خواهد کرد.

در وزن 68- کیلوگرم، بهنوش نجفی پس از یک دور استراحت، در اولین مبارزه به مصاف کاراته کای سنگالی خواهد رفت و در صورت برنده شدن، در گام دوم با ایرنا زارنسکا آذربایجانی پیکار می کند.

در وزن 68+ کیلوگرم، محدثه آقایی دور اول با ملتم هاکاواوغلو دارنده طلا امیدهای جهان در سال 2011 و نایب قهرمان رقابتهای قهرمانی اروپا 2017 از ترکیه دیدار می کند.
 در کاتا انفرادی بانوان، مهسا افسانه دور اول استراحت می کند. افسانه در نخستین گام با برنده دیدار آیا اسماعیل مصری و کاتاروی اردنی دیدار می کند.

در بخش مردان امیر مهدی زاده در وزن منهای 60 کیلو گرم در دور نخست با سلاما ملک از مصر دیدار می کند، کاراته کایی که با پشتوانه طلای جوانان جهان در سال 2013 و طلا کاراته وان مراکش 2017 به مصاف مهدی زاده می آید.

در وزن منهای 67 کیلو گرم، سعید احمدی در اولین‌ پیکار باید به مصاف عمر کمال اوغلو دارنده 2 طلا و 3 نقره رقابتهای قهرمانی اروپا برود. احمدی اگر بتواند از سد این ملی پوش دیرپای ترکیه بگذرد ،شاید کار سختی برای رسیدن به فینال در پیش نداشته باشد.

علی اصغر آسیابری در وزن منهای 75 کیلو گرم در گام نخست به مصاف حریفی از جیبوتی می رود و سپس با برنده دیدار ازبکستان و ترکمنستان دیدار خواهد کرد.

ذبیح الله پورشیب در وزن منهای 84 کیلو گرم پس از قرعه استراحت باید به مصاف برنده دیدار مصر و عربستان برود. نماینده مصر در این وزن محمد الکتابی دارنده طلا نوجوانان و جوانان و برنز امیدهای جهان است.ماجد الخلیفه از عربستان نیز در کارنامه خود 3 نقره و 3 برنز رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان را به ثبت رسانده است.

سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلو گرم در گام‌نخست باید با طارق حمدی دارنده طلا جوانان جهان در 2015 و طلا امیدهای آسیا 2016 از عربستان دیدار کند. در گروه گنج زاده نام قربانعلی آسیمان از کشور میزبان دیده می شود.

اما در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی در نخستین پیکار با کاراته کای ترکمنستان روبرو خواهد شد و سپس با حریفی از کشور ازبکستان به رقابت خواهد پرداخت.

مسابقات کاراته بازیهای کشورهای اسلامی طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه در باکو انجام می شود.

طبق برنامه اعلام شده در روز نخست مبارزات اوزان 50-، 55- و 61-کیلوگرم زنان و اوزان 60-، 67- و 75-کیلوگرم مردان و در روز دوم مسابقات کاتای انفرادی مردان و زنان و همچنین اوزان 68-و 68+کیلوگرم زنان و 84-و 84+ کیلوگرم مردان به روی تاتامی می روند.