استقلال همچنان به دنبال مدافع اخراجی پرسپولیس؟

شاید خوش‌بین‌ترین هوادار تیم فوتبال استقلال هم فکرش را نمی‌کرد که تیم محبوبش پس از شروع کابوس‌وار در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر شانزدهم، روندی صعودی را طی کند و با علیرضا منصوریان اوج بگیرد.

آبی‌پوشان پایتخت پس از پایان هفته ششم حتی در کسب یک پیروزی هم ناکام مانده و با اندوخته 4 امتیازی خود تنها به لطف گل زده بیشتر نسبت به گسترش فولاد، در رتبه ماقبل پایانی جدول رده‌بندی 16 تیمی ایستاده بودند.

از هفته هفتم و دیدار مقابل ذوب‌آهن، ورق به سود استقلالی‌ها برگشت و علیرضا منصوریان با کسب اولین پیروزی تا حدودی از زیر فشار خارج شد. آبی‌پوشان به روند رو به رشد خود ادامه دادند؛ تا جایی که قهرمان نیم‌فصل دوم لقب گرفتند و توانست رتبه دوم را هم از چنگ تراکتورسازی دربیاورند.

استقلالی‌ها 3 هفته پیش از دربی 84 را با پیروزی‌های سه گله پشت سر گذاشتند و کمتر کسی کسی انتظارش را داشت که شاگردان برانکو ایوانکوویچ هم به جمع قربانیان تیم جوان و آماده منصوریان اضافه شوند.

 

آبی‌پوشان که به دلیل بدهی‌های خارجی خود از فعالیت در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی، سرور جباروف، آندرانیک تیموریان، سجاد شهباززاده و روزبه چشمی را از دست داده بودند، مجبور شدند به جوانانی مانند امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، میلاد زکی‌پوز، سید مجید حسینی و ... فرصت ظهور بدهند تا منصوریان با «بنزین سبز» سکوهای آبی را با خود همراه کند.

این تیم توانست در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا هم السد قطر پر ستاره را با ژاوی و مرتضی پورعلی‌گنجی حذف کند و به مرحله گروهی راه پیدا کند. شاگردان منصوریان در این مرحله هم از سد التعاون عربستان و لوکوموتیو عبور کردند و پس از الاهلی امارات، خود را به جمع 16 تیم برتر قاره رساندند.

حالا هواداران استقلال بیش از هر زمان دیگری به شماره 10 سابق خود که روی نیمکت سرمربیگری تیم محبوب‌شان نشسته، امیدوارند. در این میان برخی اخبار نقل‌وانتقالاتی طرفداران این تیم را نگران کرده است. زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی کاوه رضایی، بهترین گلزن و گل‌ساز استقلال شنیده می‌شود و حتی از پرسپولیس به عنوان مقصد بعدی او نام می‌برند.

البته حضور احتمالی رامین رضاییان، مدافع اخراجی پرسپولیس می‌تواند بمب خبری نقل‌وانتقالات لیگ برتر هفدهم باشد. هر چند منصوریان در مواجهه با طغیان ستاره‌های خود در فصل گذشته مماشات کرد و از کنار حاشیه‌سازی بازیکنانی مانند سید مهدی رحمتی و حتی جوانی مانند امید نورافکن به سادگی گذشت. باید دید او می‌تواند فصل آینده هم تیمش را در کورس قهرمانی نگه دارد و جام را از دست رقیب سنتی خود خارج کند یا خیر.