نمی‌گذاریم دچار آلزایمر سیاسی شوید

سعید جلیلی در جمع حامیان حجت الاسلام رئیسی در کهنوج با اشاره به اینکه مردم امروز راهی را که در سال ۵۷ انتخاب کردند ادامه می دهند، گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

وی انتخابات را فصل محاسبه دانست و افزود: مردم باید با تفکر و درک صحیح از چهار سال گذشته دست به انتخاب بزنند.

جلیلی گفت: شاهدیم که امروز مسئله دیوارکشی در پیاده روها را مطرح می کنند علت این ادعای آنها این است که می خواهند بین عملکردشان در چهار سال گذشته و چهار سال پیش روی دیوار بکشند.

وی با طرح این پرسش که کارنامه دولت در چهار سال گذشته چگونه بوده است؟ بیان کرد: آنها مسائلی از قبیل دیوارکشی را مطرح می کنند تا کارنامه خالی خود را بپوشانند.

جلیلی ادامه داد: در انتخابات گذشته ریاست جمهوری گفتند که برای حل مشکلات باید با قدرت های بزرگ گفتگو و مذاکره کنیم و مردم نیز با اعتماد به این ادعا به آنها رای دادند حال باید پاسخگو باشند که نتیجه این نگاه برای کشور چه بوده است؟

برخی مسائل با هدف انحراف ذهن مردم مطرح می شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظلم خواستار ارائه گزارش عمکلرد چهار ساله دولت شد و تصریح کرد: برخی مسائلی که مطرح می شود به منظور انحراف ذهن مردم است و باید بسیار هوشیار باشیم.

وی گفت: در این دولت ابراز خوشحالی کردند که با توقف چرخش چرخ سانتریفیوژها چرخ تانک ها نچرخید و می گویند که از جنگ جلوگیری کرده اند. آیا شما که در نتیجه زحمت دانشمندان بتن ریختید مانع جنگ شده اید؟

وی گفت: اوباما اعلام کرد که چنانچه با ایران توافق نمی کردند نه امکان ادامه تحریم ها وجود داشت و نه توان حمله به ایران را داشتند و این در حالیست که این دولت ادعا می کند که اگر آنها نبودند جنگ می شد.

جلیلی با انتقاد از وضعیت موجود کشور و رکود اقتصادی گفت: در حالی با رکود اقتصادی مواجه هستیم که نقدینگی کشور در سال ۹۲، ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بوده و امروز این رقم به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بدهی دولت در چهار سال گذشته را ۱۰۱ هزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: امروز این رقم به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

جلیلی افزایش هزینه های دولت از ۸۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این در حالیست که تنها ۱۰ درصد این میزان به کارهای عمرانی اختصاص داده شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظلم گفت: امروز شاهدیم که نفت بیشتری اما با قیمت کمتر به فروش می رسد و در ازاء آن کالای خارجی وارد کشور کرده و به اقتصاد و تولید ملی ضربه شده است.

نسبت به وعده هایتان دچار آلزایمر سیاسی نشوید

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم بین عملکرد ضعیف دولت و واقعیات دیوارکشی شود، افزود: مردم کارنامه دولت نشان می دهد که توانش در همین حدی است در چهار سال گذشته انجام داده است.

جلیلی به برجام اشاره و تصریح کرد: امروز باید به مردم بگویید که ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد حاصل از اجرای برجام کجاست؟

وی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم که نسبت به وعده هایی که در گذشته داده اند دچار آلزایمر سیاسی شوند، افزود: مشکلات کشور با لبخند حل نمی شود بلکه باید ماشین دولت اصلاح شود.

جلیلی ادامه داد: امروز دولت پاسخگو باید که در زمینه فضای مجازی که مدعی آن است چه اقدام قابل توجهی انجام داده و آیا توانسته است از این فضا برای ایجاد درآمد و شغل استفاده کند؟

وی با اشاره به اینکه تعامل سازنده ای با دنیا ایجاد نشده است، گفت: ادعا رابطه خوب با دنیا را دارند بیایید و بگویید که در چهار سال گذشته دقیقا چه تعاملی با دنیا انجام دادید که به نفع کشور باشد؟ این در حالی است بهترین رابطه سیاسی و فرهنگی را با عراق داریم که صادرات ما به این کشور حتی از ترکیه که رابط تیره ای با عراق دارد هم کمتر است.