ضدآفتاب های طبیعی+ اسامی

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به جز استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توانند با مصرف برخی خوراکی‌ها از پوست خود مراقبت کنند.

اشعه ماورای بنفش خورشید باعث آسیب به DNA سلول‌های پوستی، بروز چین و چروک و حتی سرطان پوست می‌شود.
 
خوراکی هایی که با خوردن آن می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید به شرح زیر است:
 
روغن زیتون
این ماده خوراکی سرشار از ویتامین E و پلی فنول است. بر اساس تحقیقات این ویتامین که به وفور در روغن زیتون یافت می‌شود، از آسیب‌های ناشی از اشعه UVB خورشید می‌کاهد.
 
با توجه به مزایای بسیار بالای روغن زیتون می‌توانید به همراه خوراکی ها، سالاد یا پس از طبخ غذاهای گوشتی از آن بهره‌مند شوید.
 
گردو
این دانه آجیل حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که ماده‌ای بسیار مفید برای محافظت از پوست به شمار می‌آید.
 
گردو می‌تواند از سلول‌های پوستی در مقابل آسیب‌دیدگی ناشی از اشعه خورشید محافظت کنند.
 
شما می‌توانید گردو را به صورت خام یا به همراه صبحانه، برروی سالاد به عنوان تزئین و یا به همراه برخی غذا‌ها مصرف کنید و از مزایای درمانی آن بهره‌مند شوید.
 
انواع سیب ها
سیب دارای بالاترین غلظت از ماده پلی‌فنول بین میوه‌ها است. پلی فنول ترکیبی گیاهی است که به تنظیم التهاب سلول‌های پوستی کمک می‌کند و نیز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف یک عدد سیب در روزهای تابستانی می‌تواند پوست شما را سالم نگه دارد.
 
چای و قهوه
یکی دیگر از منابع پلی فنیل چای و قهوه است که حاوی انواع آنتی اکسیدان‌های مفید برای سلامت بدن است. کارشناسان ژاپنی در تحقیقات خود دریافتند مصرف روزانه یک فنجان قهوه توسط گروهی از داوطلبان سالمند این کشور باعث کاهش روند پیری پوست و رفع لکه‌های پوستی ناشی از نور خورشید شده است.
 
بر این اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد حتی در روزهای گرم سال نیز نوشیدنی قهوه را مصرف کنند، زیرا علاوه بر محافظت پوستی مانع از احساس تشنگی و از بین رفتن آب بدن می‌شود.
 
کلم بروکلی
این سبزی حاوی مقادیر زیادی از کلم بروکلی است. این سبزی با بروز التهاب در سلول‌های پوستی مقابله می‌کند. نتایج مطالعات جدید همچنین نشان داده است که جوانه کلم بروکلی حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام سولفورافن است باعث فعال کردن سیستم دفاعی پوست در مواجهه با نور UV خورشید می‌شود.
 
ریحان
ریحان هم یکی از سبزی‌های پرخاصیت و مفید برای حفظ سلامت بدن است. در این سبزی آنتی اکسیدان‌های مفیدی وجود دارد و مصرف آن باعث محافظت از پوست در مقابل نور خورشید می‌شود.
 
به ویژه در ریحان آنتی اکسیدانی به نام زیگزانتین وجود دارد که از شبکیه چشم در مقابل اثرات مضر نور خورشید محافظت می‌کند.