اخراج بانوی محجبه از بانکی در آمریکا

 یک بانوی مسلمان روز جمعه گذشته، پیش از عزیمت به محل برگزاری نماز جمعه در "واشنگتن"، برای پرداخت عوارض خودروی خود به شعبه بانکی مراجعه کرد، ولی به علت استفاده از حجاب، از بانک اخراج شد.

«جملیه محمد» بانوی جوان مسلمان با انتشار ویدئوی این برخورد نژادپرستانه، سیلی از انتقادات علیه بانک «سوند کردیک یونین» به راه انداخت.

وی در گفتگو با یکی از بخش های خبری ABC آمریکا اظهار داشت: پیش از اقامه نماز جمعه، به منظور پرداخت عوارض خودروی خود به شعبه بانک «سوند کردیک یونین» مراجعه کردم ولی متصدی بانک رو به من کرده و از من خواست تا شال خود را از روی سر بردارم.

جمیله سپس از رفتار نژادپرستانه کارکنان بانک با خود فیلم گرفت که انتشار این فیلم در صفحه فیسبوک او، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و بیش از ۷۸۰ هزار بازدید به ثبت رساند.

این بانوی محجبه در ادامه گفتگوی خود با ABC یادآور شد: در داخل بانک، تابلویی بود که از مراجعه کنندگان خواسته بود کلاه، عینک و شال خود را بردارند، ولی با این حال، چند مراجعه کننده دیگر در حالی که کلاه بر سر داشتند در حال انجام امور بانکی خود بودند و کسی نیز متعرّض آنها نشد. ولی من به محض آنکه به متصدی بانک مراجعه کردم، وی با تندی با من برخورد کرد و اقدام به تهدید و انتقاد از من نمود.

در نهایت جمیله بدون آنکه موفق به انجام امور بانکی خود شود، در حالی که اشک می ریخت توسط کارمندان بانک به بیرون از بانک هدایت شد.

گفتنی است، مسئولین این بانک با انتشار بیانیه ای، ضمن تاکید بر تلاششان بر داشتن رفتار مساوی با تمام مراجعه کنندگان، بدون آنکه از این بانوی مسلمان عذرخواهی کنند، ادامه اظهار نظر خود را موکول به زمانی پس از بررسی دقیق ماجرا کردند.