اولین انتصاب‌های رئیس جمهوری جدید فرانسه

به نقل از یورونیوز، امانوئن ماکرون، رئیس  جمهوری جدید فرانسه در اولین اقدام خود پس از تصدی این منصب، الکسی کوهلر، یکی از نزدیکان خود را به‌عنوان دبیرکل کاخ الیزه منصوب کرد. کوهلر 44 ساله، پیش تر و در زمان وزارت آقای ماکرون، رئیس تیمش بود و در قسمت خزانه‌داری فعالیت می‌کرد. او مشاور مسائل اقتصادی و فارغ التحصیل مدرسه مدیریت اداری فرانسه ENA است.

رئیس جمهور جدید فرانسه در حکمی دیگر فیلیپ اتین را به سمت مشاور امور دیپلماتیک خود منصوب کرد. آقای اتین 61 سال دارد و پیشتر سفیر فرانسه در آلمان بوده است.

پاتریس استرزودا و اسمائیل امیلین هم به‌ترتیب به‌عنوان مدیر کابینه و مشاور ویژه رئیس جمهور منصوب شدند. پاتریس استرزودا 64 سال دارد و مدیریت دفتر برنار کازنو، در زمان وزارت او در سمت وزیر کشور را در کارنامه دارد. او پس از آن استاندار «ایل دوفرانس» شد. اما اسمائیل املین 30 ساله و فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی یکی از چهره هایی بوده که استراتژی کارزار انتخاباتی آقای ماکرون را طراحی کرده و مدتی هم مسئول واحد ارتباطات وزارت اقتصاد امانوئل ماکرون بوده است.

قرار است امانوئل ماکرون امروز دوشنبه نیز نخست‌وزیر خود را انتخاب کند و معرفی اعضای کابینه هم برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است. رسانه های راست احتمال نخست وزیری ادوارد فیلیپ را زیاد می دانند.