تاثیر انتخابات بر قیمت خودرو

محمد مرتضایی در رابطه با شرایط تقاضا و فروش خودروهای وارداتی در چند وقت اخیر و تأثیر انتخابات بر آن، گفت: خودرو در ایران یک کالای سرمایه‌ای به حساب می‌آید و در محدوده محصولات کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان افراد همواره با نگاه به آینده و داد و ستد راحت، خودرو را انتخاب می‌کنند.

 

وی افزود: بعد از انتخابات به طور معمول شوک قیمتی در بازار ارز رخ می‌دهد و افراد با توجه به روند ایجاد شده در پی شوک وارده از سرمایه گذاری در بازار خودرو تا حدودی عقب نشینی می‌کنند.

 

این کارشناس بازاریابی و فروش خودرو با بیان اینکه افراد علاقمند به سرمایه گذاری و خرید خودرو در شرایط آرام دارند، یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس جمهور تأثیر بر روابط سیاسی، بین المللی و رشد صنعت دارد که این عوامل در خرید و تصمیم گیری افراد تاثیرگذار است.

 

وی با اشاره به رشد واردات خودرو در فرودین ماه سالجاری گفت: بازار خودروهای فعلی در شرایط فعلی تا حدودی کند است و رونق سالهای گذشته در اردیبهشت ماه سالجاری تا حدودی افت کرده و با وجود نزدیکی به ماه مبارک رمضان پیش بینی بر آن است بعد از انتخابات و ماه‌های آینده وضعیت بهتر همراه با ثبات رقم بخورد.

 

مرتضایی در پاسخ به این سؤال که آیا ایست در انتخاب و خرید افراد در شرایط فعلی در پی بار روانی انتخابات شکل گرفته است، یادآور شد: شرایط فعلی در پی ایجاد بار روانی شکل گرفته است، زیرا شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به یک ثبات نسبی رسیده است و تن‌ها این شرایط به دلیل تجربه مردم از سال‌های گذشته رخ داده است.

 

این کارشناس حوزه بازاریابی خودرو گفت: انتخاب رئیس جمهور دولت دوازدهم در نهایت تأثیر آنچنانی بر روند ارزش گذاری ارز نخواهد داشت و با گذر یک هفته از انتخابات ریاست جمهوری شوک قیمتی به فراموشی سپرده خواهد شد و ثبات قیمت در بازار حاکم خواهد شد.