شب انتخابات دهیاران را صدا زدید به هر کدام ۱۰ میلیون دادید از کجا پولش را تأمین کردید؟

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در همایش پرشور حامیان انقلاب اسلامی حضور یافت و در جمع حماسی مردم تهران سخنرانی کرد و ابتدای سخنرانی رئیسی با شعارهایی همچون «سلام بر رئیسی، درود بر قالیباف» و «سید مظلوم ما، رئیس‌جمهور ما» حمایت خود را از رئیسی و قالیباف اعلام کردند. جمعیت همچنین در حمایت از رئیسی با شعار «سونومی اصفهان امروز رسید به تهران»‌ حمایت خود را از کاندیدای نسل انقلاب و کاندیدای جوانان اعلام کردند.

 

رئیسی در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: سلام و درود بر امام شهیدان و سلام بر جانبازان و سلام بر مادران و خواهران و همسران کسانی که صبورانه تلاش می‌کنند و سلام ما بر مقتدای فرزانه‌مان و سلام بر شما فرهیختگان و جوانان برومند و غیور و زنان و مردان بابصیرت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک اعیاد شعبان با بیان اینکه ما در حکومت مهدوی دو اصل اساسی برای کارگزاران داریم، گفت: تقوای الهی و کارآمدی دو ویژگی مهمی است که می‌تواند جامعه را به سعادت دنیوی و اخروی برساند.

وی ادامه داد: آنچه در این کارآمدی اهمیت دارد، ضرورت داشتن برنامه است؛ چراکه حرکت بدون برنامه مانند حرکت کشتی بدون ناخداست، اما آنچه بیش از همه ارزشمند است نیروهای کارآمدی هستند که باید به‌دوراز ادعا و حرف به مردم اقدام و عمل نشان دهند.

رئیسی با بیان اینکه مردم باید ببینند و حس کنند آنچه در برنامه‌ها گفته می‌شود در زندگی‌شان تحقق عینی و عملی پیدا کرده است، افزود: نوشته و کتابت و پژوهش بسیار است، اما آنچه ما در برنامه دولت کار و کرامت ارائه کردیم،‌این است که دولت کار و کرامت،‌ دولتی با برنامه و برنامه‌ای با حضور زنان و مردان کارآمد در عرصه اجراست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: بنده از برادر ایثارگر و مجاهدم آقای دکتر محمدباقر قالیباف که در یک اقدام زمان‌شناسانه مطابق با آنچه نیاز امروز است تصمیم گرفتند، تشکر می‌کنم.

* جریان دغدغه‌مند انقلاب اسلامی جبهه‌ای منسجم و متحد دارد

وی تصریح کرد: آقای قالیباف در یک اقدام زمان‌شناسانه تصمیمی گرفته که نیاز امروز کشور است تا جریان دغدغه‌مند انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده خط نورای امام(ره) جبهه‌ای منسجم و متحد داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: برنامه‌ای که ما ارائه کردیم از همان روزهای آغاز تبلیغات اعلام کردیم که مشکلات کشور و راه‌حل برون‌رفت از آن مشکلات را می‌دانیم. اگر امروز مردم ما بحران بیکاری دارند، ما راهکار برون‌رفت از آن را می‌دانیم.

جمعیت حاضر در این همایش با شعار ممتد «رئیسی، رئیسی» حمایت خود را از سخنان وی اعلام کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما اعلام کردیم که به لحاظ کمی و عددی باید در هر سال حداقل یک میلیون شغل ایجاد شود، افزود: هم من و هم آقای قالیباف گفتیم که امکان ایجاد اشتغال برای حداقل یک میلیون نفر موجود است، اما آقایان تشکیک کردند که نمی‌شود، اما ما گفتیم که از چه راهی امکان‌پذیر است.

وی درباره راه‌حل‌های این بحران توضیح داد: استفاده از ظرفیت‌هایی همچون اقتصاد دریا، پیشران‌های اقتصاد همانند مسکن،‌ آی تی، فضای مجازی، صنایع پایین‌دست و پتروشیمی بسیار مهم است و مهم‌تر از همه جلوگیری از فساد است که می‌تواند میلیون‌ها شغل ایجاد کند.

تهرانی‌ها پس از این سخنان رئیسی با شعار «ابراهیم بت‌شکن، بت فساد رو بشکن» از سخنان رئیسی اعلام حمایت کردند.

رئیسی با اشاره به وجود ۱۸ هزار میلیارد قاچاق کالا و حتی رقم ۳۰ هزار میلیارد قاچاق گفت: اگر این رقم به نیم کاهش پیدا کند، هر یک میلیون دلار صد هزار شغل و هر ده میلیون دلار یک میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه وجود چنین فقر و فاصله طبقاتی در شأن ملت ایران نیست، خاطرنشان کرد: چرا با سیاست‌های خود اینقدر فاصله طبقاتی را در جامعه زیاد کردید؟ قیمت‌ حامل‌های انرژی را افزایش دادید اما به مردم چیزی اضافه نکردید، ما موافق افزایش یارانه‌ها به اقشار کم‌درآمد هستیم، اما شما گفتید منابع آن موجود نیست، اگر منابع وجود ندارد، چطور شب انتخابات یاد افزایش مستمری افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی افتادید و آن را سه برابر کردید؟

* دولت بگوید از کدام منابع برای افرادی که یارانه‌شان قطع شده بود، پیامک دریافت یارانه فرستاد

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال افزایش سفره کوچک فقرا هستیم، یادآور شد: همان افرادی که می‌گفتند پول نیست، شب انتخابات به همه کسانی که خودشان پیامک آنها را قطع کرده بودند، پیامک دادند که بیایید یارانه بگیرید، این منابع را از کجا تأمین کردید.

رئیسی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ما گفتیم امروز لازم است در کشور حتماً بیش از یک میلیون مسکن ایجاد شود و منابع آن را هم گفتیم، افزود: سوال ما از آقای روحانی این است که مگر متن برنامه ششم نمی‌گوید بیکاری باید از ۱۲ درصد به ۸ درصد برسد، اما شما نه در سیاست‌گذاری برنامه ششم شرکت کردید و نه در تقدیم آن برنامه به مجلس و برای اولین بار خود مجلس طرح داد و حتی آن را ابلاغ هم نکردید، گویا تصمیم اجرای این برنامه را ندارید.

حضار پس از این بخش از سخنان رئیسی با شعار «شعار هر ایرانی، خداحافظ روحانی» حمایت خود را از او اعلام کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تعطیلی ۱۷ هزار کارگاه تولیدی تأکید کرد: امروز هر کس از آحاد ملت با هر سلیقه سیاسی می‌فهمد که تعطیلی ۱۷ هزار کارگاه غلط است، اما متأسفانه امروز نیمی از ظرفیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور تعطیل شده است، چطور این آقایان نمی‌دانند و چرا این اتفاق افتاده است، ما معتقدیم باید این نگرش تغییر کند.

وی ادامه داد: آنهایی که باعث این وضعیت شده‌اند برای رفع این مشکلات و تحریم‌ها و باز شدن قفل کسب و کار و بیکاری، کلید را در بیرون از کشور جستجو کردند، در حالی که کلید باز شدن قفل‌ها در دستان توانمند ملت ایران است.

رئیسی تصریح کرد: شما اول در مسئله برجام پیش‌پرداخت دادید و این چک نقد که می‌توانست انجام تعهد ما در مقابل انجام تعهد طرف مقابل باشد را نقد نکردید و اینها با این دیپلماسی توانایی دریافت وجه چک برجام را ندارند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید براینکه امروز هیچ کس در دنیا بنیه دفاعی و موشکی کشور خود را تضعیف نمی‌کند، تصریح کرد: موشک و بنیه دفاعی در تمام کشور به منظور بازدارندگی است تا جنگ نشود، موشک‌ها برای نجنگیدن است نه برای جنگیدن، اما چرا شما بنیه دفاعی کشور را تضعیف می‌کنید، مگر یادتان رفته که در لیبی ابتدا صنعت هسته‌ای آن را بردند، بعد موشک‌ها را از کار انداختند و بعد اقتصاد و دولتش را به این روز درآوردند، ما اجازه نخواهیم داد که این در کشور ما تکرار شود.

وی با اشاره به مسئله FATF سند ۲۰۳۰ خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مگر خود شما در شورای عالی انقلاب فرهنگی نبودید؟ چرا سند آموزش و پرورش را تضعیف کردید؟ پذیرفتن ۲۰۳۰ بدون بومی‌سازی به معنای تعلیق سند آموزش و پرورش کشور است. لذا ما این نگاه را اساس مشکل می‌دانیم.

رئیسی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه این شرایط باید تغییر کند به وجود سه نگاه آسیب‌زا در کشور اشاره کرد و افزود: نگاه به بیگانه، ناتوان دانست ملت توانای ایران و بی‌توجهی به ذخایر و منابع کشور سه آسیب اصلی است که باید در این نوع نگاه تغییر ایجاد شود و باید بدانیم ما کشوری غنی هستیم که ملت ما ملتی تعیین‌کننده هستند و بیگانه هم باید بیگانه شمرده شود.

* چرا از دلالان نفتی شکایت نکرده‌اند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت دلالان نفتی خطاب به دولت گفت: چرا بعد از ۱۰ ماه از دلال نفتی شکایت نکردید؟ یک کمیته ۵ نفره محرمانه با دلالان نفتی سروکار دارد، مگر شما شاکی نبودید؟ چرا شکایت نکردید؟ لذا اگر محرمانگی کنار برود، این امر مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم دولت مستقر دو راه دارد؛ اول اینکه بگوید من چه کرده‌ام، من از شما می‌پرسم آیا دولت به وعده‌های خود عمل کرده است؟ اگر عمل نکرده راه دوم دولت ایجاد هراس نسبت به رقیب و ادعای دیوارکشی است، اما باید بدانند که ما دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم خواهیم کشید.

رئیسی در ادامه سخنان خود گفت: می‌گویند که ما می‌خواهیم آزادی زنان و دختران را محدود کنیم، سوال ما این است که اقای روحانی! مگر آزادی را شما به زنان و دختران داده‌اید؟ مگر شما به اهل سنت، قومیت‌ها، گویش‌ها و مذاهب اجازه داده‌اید به زبان، رسم‌الخط و رسومات خود عمل کنند، این را قانون اجازه داده و دولت باید این حق را تضمین کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تعامل با کشورهای دنیا، خاطرنشان کرد: ما ۱۵ کشور همسایه داریم، کشور عراق با ما دوست‌تر است یا با ترکیه؟ امروز سهم ارتباط اقتصادی ما با عراق چقدر است؟ آیا این دیپلماسی فعال است؟ اینکه به غربی‌ها بگوییم هوای ما را داشته باشید تا در ایران پیروز شویم، یک دیپلماسی‌ای است که ما آن را بلد نیستیم؛ چراکه معتقدیم دیپلماسی؛ علم، اقتصاد و سیاست است.

وی یادآور شد: برخی ارتباط با جهان را فقط در ارتباط با ۴ کشور می‌دانند، در حالی که ما در دولت خود با ۱۸۰ کشور ارتباط خواهیم داشت.

رئیسی با بیان اینکه دولت باید پس از ۴ سال به مردم گزارش دهد که چه‌کار کرده و این موضوع حق مردم است، گفت: شما به خاطر رأی‌ آوردن می‌خواهید فضای دوقطبی درست کنید، اما مردم باید از بین جریان ناکارآمدی و کارآمدی دست به انتخاب بزنند.

 کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ما تعامل با همه کشورهای جهان را قبول دارید، اما معتقدیم این تعامل باید عزتمندانه و همراه با کرامت باشد، درحالی‌که می‌گویند اگر اینها بیایند با کشورهای دنیا تعامل نخواهند داشت که این یک دروغ بزرگ است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید نظام اداری عادلانه در کشور ایجاد کنیم، به ادعای دولت در خصوص طرفداری از هنرمندان اشاره کرد و ادامه داد: می‌گویند ما طرفدار هنرمندان هستیم، درحالی‌که طرفداری از هنرمندان ایجاد فرصت عادلانه برای همه اصحاب هنر است، نه‌اینکه یک هنرمند در گوشه بیمارستان جان دهد و کسی احوال او را هم نپرسد؛ بعد می‌گویند در سالن اجلاس سران از حقوق شهروندی پرده‌برداری می‌کنند، مگر ما در کشور برای حقوق شهروندی کم قانون داریم.

رئیسی بر همین مبنا تأکید کرد: حقوق شهروندی آن است که بیکاران ما از شغل مناسب برخوردار باشند، حقوق شهروندی آن است که سفره فقرا بدون نان نماند و زنان و دختران ما شغل باکرامت داشته باشند، حق شهروندی آن است که فرهنگی ما برای ۸ میلیون حق خودش، صندوقش را به تاراج نبرند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کسبه ما امروز با موضوع رکود مواجهند، اما این دولت می‌گوید ما از رکود عبور کرده‌ایم، اگر این‌‌طور است دست دیگران را هم بگیرید و از رکود عبور دهید.

وی با بیان اینکه هنر گرفتن مالیات از یقه‌سفیدها و افرادی است که فرار مالیاتی دارند نه افراد خوش‌حساب، تصریح کرد: بنده از زبان کسانی صحبت می‌کنم که روزنامه ندارند و صدایشان شنیده نمی‌شود، اما به ما اهانت کرده و صحبت‌های ناشایست می‌کنند، درحالی‌که گذشته ما را هم می‌دانند.

رئیسی تأکید کرد: گذشته ما دفاع از حقوق مردم، سپر شدن برای مشکلات و بلاهای کشور، سربازی برای نظام و دور کردن سایه تروریسم از کشو راست؛ شما چرا یادتان رفته است؟

پس از این سخنان ابراهیم رئیسی جمعیت یکصدا با شعار «مرگ بر منافق» حمایت خود را از سخنان وی اعلام کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به روحانی گفت: شما که ۲۰ سال سمت امنیتی داشته‌اید، چرا یادتان رفته و یکباره لب به سخن می‌گشایید و منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دهید؟ من به عنوان یک طلبه و به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری به آقای روحانی نصیحت می‌کنم، سخنی نگویید که اگر فردا نوار آن پخش شد، مانند وعده‌هایتان بگویید ما این حرف‌ها را نزدیم.

پس از این سخنان رئیسی مردم با شعار «مرگ بر دروغگو» از وی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه حرف ما نه بازگشت به گذشته، نه تحمل وضع موجود، بلکه تغییر به نفع مردم است، یادآور شد: ما زندگی استادی را دیده‌ایم که وقتی به او می‌گفتند آقای بهشتی! چرا در برابر تهمت‌ها چیزی نمی‌گویید، می‌گفت باید مصالح کشور را رعایت کنم و این را امام و مقتدایم به من فرموده است.

جمعیت با شعار «صلی علی محمد، بوی بهشتی آمد» از ابراهیم رئیسی حمایت کردند.

رئیسی تصریح کرد: ما فرای جناح‌ها،‌ احزاب و برای گفتمان انقلاب شکوهمند اسلامی آمده‌ایم و معتقدیم این مسائل و این مشکلات در شأن ملت ایران نیست و این وضعیت فقر، بیکاری و تبعیض پذیرفتنی نیست، ما به پیروی از شهیدان عالیقدر که امور نشدنی را شدنی کردند، اعلام می‌کنیم که هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خداوند عنایت خودش و ولی‌اش، حضرت حجت را نسبت به ما خواهد داشت، همسایگی امام رضا(ع) افتخار ماست و امیدواریم عنایت حضرت ثامن‌الحجج شامل حال همه ما شود و آنچه در ۲۹ اردیبهشت رقم می‌خورد، به نفع ملت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دولت کار و کرامت از همه ظرفیت‌ها نخبگانی و دغدغه‌مندان استفاده خواهیم کرد، گفت: آقای قالیباف هم ظرفیت شخصیتی دارند و هم ظرفیت اجتماعی و مدیریتی و ما از این ظرفیت در دولت کار و کرامت استفاده خواهیم کرد.

رئیسی افزود: ما از ظرفیت تمام کسانی که در این دوره قصد کاندیداتوری داشتند اما نتوانستند چنانچه دغدغه مردم و خط امام(ره) را داشته باشند، در دولت کار و کرامت استفاده خواهیم کرد.

جمعیت با شعار «سلام بر رئیسی، درود بر قالیباف» از سخنان وی حمایت کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امام(ره) و رهبری همواره جوانان را قبول داشته‌اند،‌ تأکید کرد: دولت کار و کرامت دولت جوانان خواهد بود.

وی همچنین گفت: من از همه کسانی که در این مکان اجتماع کردند و از همه کسانی که امکان ورود نداشته و از کسانی که به‌ظاهر از سلامت جسمانی برخوردار نیستند و به‌ویژه جانبازان و مادران شهید که با آن نفس پاک خود در جمع ما حاضرند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کنید در این ساعات باقی‌مانده هر کس در هر حوزه و شهری که قرار دارد با جمعی صحبت کند و گفت‌وگوی چهره به چهره داشته باشد تا ما شاهد شکوه و عظمت در ۲۹ اردیبهشت باشیم.