نظر ترامپ درباره دیدار با لاوروف

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – دیدارش با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را موفقیت‌آمیز خواند. 

 

بر این اساس، اظهارات رییس جمهور آمریکا پس از جنجال روزنامه واشنگتن پست بود که طی گزارشی نوشت ترامپ در دیدار با لاوروف و سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا اطلاعاتی را درباره تهدیدات تروریستی مرتبط با حمل رایانه شخصی در هواپیما در اختیار آنها قرار داده است. 

 

ترامپ در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه تاکید کرد: من دیدار بسیار موفقیت‌آمیزی با وزیر خارجه روسیه داشتم. 

 

علی رغم جنجال‌های به وجود آمده درباره دیدار رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه روسیه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند هربرت ریموند مک مستر – مشاور امنیت ملی آمریکا – تاکید کرده است ترامپ هیچ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را در دیدار با لاوروف افشا نکرده است. 

 

همچنین دینا پاول، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا طی بیانیه‌ای ادعاهای رسانه‌ها درباره افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی ترامپ را رد کرد و موارد مطرح شده را نادرست خواند. 

 

با بالا گرفتن تنش‌ها پس از دیدار ترامپ و لاوروف، یک مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود از احتمال توقف به اشتراک گذاری اطلاعات با طرف آمریکایی از بیم دسترسی روسیه به آن، خبر داد.