چه کنیم تئاتر فراگیر شود؟

تئاتر، یکی از  هنرهای مادر است که سرچشمه ذوق ادبی و موسیقایی خیلی از بزرگان در دامنه‌ قله‌های آن قرار گرفته است.
 
خیلی از بازیگران عرصه سینما و تلویزیون و یا شاید بشود گفت بهترین‌های آنان از تئاتر سر برآورده‌اند؛ یعنی از هنری که در کشور ما متاسفانه با مخاطبان کمی روبر‌وست و به نظر می‌رسد اهالی آن نسبت به فعالان سینما و تلویزیون ناشناخته‌تر هستند.  
 
باید در این راستا، الگوسازی و فرهنگ سازی شود تا تئاتر کشور در مسیر درستی حرکت کند و ارتقای بیشتر و بهتری بیابد. در این راه هرچه از بازیگران این عرصه تقدیر و تشکر شود و به این هنر پنهان بیشتر بها داده شود، می‌توان برای آن رشد چشمگیرتری را متصور بود.  
 
در این‌باره گفتگوهایی را با مهدی مهدی کیا، آتش تقی پور و فهیمه رحیمی نیا انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید: 
 
مهدی مهدی کیا در خصوص تاثیر تجلیل از اهالی تئاتر در تقویت هنرهای نمایشی گفت: بسیار فرهنگ خوبی است که از بازیگران خوب این  عرصه تقدیر شود. هم از اهالی تئاتر که به حاشیه رفته‌اند، تقدیر می‌شود و هم از بازیگرانی که بر صحنه حضور دارند. این هم بر روحیه بازیگر تأثیر مثبتی خواهد داشت و هم تقویت کننده هنر بی‌بدیل تئاتر است.  
 
آتش تقی پور، بازیگر پیشکسوت کشور پیرامون اهمیت تجلیل از بازیگران و اهالی تئاتر بر موفقیت تئاتر اظهار داشت: تقدیر از بازیگران در هر مراسمی مخصوصا از اهالی تئاتر که مردم شناخت کمتری نسبت به آن‌ها دارند، بسیار مبارک است.  باید حتی از بازیگران شهرهای دیگر هم دعوت شود و از آن ها هم تقدیر کنند. چرا که این بازیگران هستند که شادی آفرین‌اند و امیدوارم همیشه و در همه جا مراسم‌هایی بر پا بشود که برای هنر و هنرمند ارزش قائل شوند؛ هرچند که این کافی نیست.  
 
فهیمه رحیمی نیا، در خصوص برگزاری مراسم هایی برای تجلیل از اهالی فرهنگ و هنر و تاثیر آن بر گسترش و تقویت تئاتر تصریح کرد:   تجلیل از بازیگران در فرهنگ‌سازی هر هنری بسیار موثر است، چرا که اول از همه، کسی که تقدیر می شود، بسیار خوشحال می شود و می‌داند که برای خودش و هنری که دارد، ارزش قائل می شوند و برای دیگران هم تداعی می شود که چنین افرادی هستند. افرادی که برای آنها تلاش می‌شود و در نزد همه بازیگران مهم هستند.