سهم پایتخت از واگن های جدید مترو چقدر است؟
علی عبدالله‌پور قایم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: طی سال‌های گذشته توان داخلی در ساخت واگن افزایش یافته و هم اکنون واگن‌های مورد نیاز خطوط 6 و 7 مترو به این شرکت واگذار شده اما به منظور رفع مشکلات حمل و نقل شهروندان و تأمین نیاز در کوتاه مدت، نیاز به واردات واگن است.
 
وی با بیان اینکه فاصله گذر قطار به ویژه در خطوط 3 و 4 مترو کمتر از پتانسیل موجود بوده و باید با افزودن واگن های جدید به این خطوط توان مسافربری مترو را افزایش داد، تأکید کرد: مجوز تأمین 2 هزار واگن در دولت صادر شده که از این تعداد یک هزار واگن سهمیه شهر تهران است.
 
عبدالله پور خاطر نشان کرد: تعمیرات دوره ای واگن های موجود همواره مورد توجه است که در هر 10 هزار کیلومتر انجام می شود و به منظور اجرای تعمیرات اساسی تر نیز در هر یک میلیون و 200 هزار کیلومتر این اقدام صورت می گیرد.
 
قایم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان گفت: با توجه به اینکه ایمنی و سلامت مسافران از اولویت های شرکت مترو است، به همین منظور استفاده از واگن های قدیمی با بررسی و دقت کافی انجام می شود. همچنین در تلاش هستیم برای سهولت مسافران فاصله گذر حرکت قطارها کاهش یابد.