آزمون و قوچان نژاد در میان ده بازیکن برتر فوتبال آسیا

 مجله معتبر فورفورتو طبق سنت هر سال اقدام به معرفی ۵۰ بازیکن برتر آسیا در سال می‌کند. بعد از آنکه در دو روز گذشته رتبه‌های ۱۱ تا ۵۰ برترین بازیکنان سال آسیا در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، قسمت نهایی و پایانی آن نیز امروز (چهارشنبه) منتشر شد.

در فهرست ۵۰ بازیکن سال آسیا تنها نام پنج بازیکن ایرانی دیده می‌شود که با توجه به عملکرد خوب ایران در یک سال گذشته ،کمی دور از انتظار بوده است. بهترین رتبه را سردار آزمون در اختیار دارد که در رده چهارم قرار گرفت و در ادامه رضا قوچان نژاد در رده هفتم، علیرضا جهانبخش در رده یازدهم، مهدی طارمی در رده ۲۹ و کریم انصاری فرد در رده ۴۶ دیده شد.

۱۰- کی سئونگ یئونگ (کره جنوبی - سوانزی)

۹- وو لی (چین - شانگهای)

۸- احمد خلیل (امارات - الاهلی)

۷- رضا قوچان نژاد (ایران - هیرنفین)

رضا قوچان‌نژاد توانست در سال ۲۰۱۷ عملکرد خوبی از خود نشان بدهد و در تیم هیرنفین برای کسب آقای گلی در لیگ هلند بجنگد. این مهاجم ایرانی با گل‌های متعددی که در این سال از خود به ثمر رساند، باعث شد تیمش برای کسب سهمیه اروپایی رقابت که کند البته به این مهم دست پیدا نکرد.

مهاجم ایرانی که در هلند پرورش یافته است در دومین مقطع حضورش در هیرنفین عملکرد بسیار خوبی داشت. قدرت تمام کنندگی او در این فصل لیگ هلند زبان‌زد بود. او در هفت بازی تیمش موفق شد پنج گل به ثمر برساند و در مجموع رقابت‌های هلند نیز توانست ۱۹ گل به ثمر برساند تا یکی از بهترین گلزنان این فصل در لیگ‌های معتبر اروپایی قرار داشته باشد.

قوچی با نمایش خوب خود نشان داد که شایسته حضور در بین ۱۰ بازیکن برتر سال آسیا است.

۶- گنکی هاراگوچی (ژاپن - هرتابرلین)

۵- آرون موی (استرالیا - هادرزفیلد)

۴- سردار آزمون (ایران - روستوف)

سردار آزمون که به مسی ایرانی‌ها شهرت یافته  و در مقاله یوفا چندی پیش با زلاتان ایبراهیموویچ مقایسه شد یکی از پدیده‌های فوتبال جهان در حال‌ حاضر محسوب می‌شود.

این مهاجم 22 ساله گفته می‌شود از تیم‌هایی همچون لیورپول، آرسنال، ویارئال، مارسی و بورسیادورتموند پیشنهاد و به زودی در تیمی بزرگ به میدان خواهد  رفت ، چون آینده درخشانی در پیش روی او قرار گرفته است.

سردار آزمون که اسطوره ایران مانند علی دایی عملکرد خوبی در تیم‌ ‌ملی فوتبال داشته است، به صورت قرضی ابتدا از روبین کازان راهی روستوف شد و در ادامه‌ قراردادش را با این تیم قطعی کرده است.

آزمون همچنین توانست دو گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند. یکی از گل‌های او برابر بایرن مونیخ بود که بسیار معروف شد چون تیم او توانست بایرن مونیخ را شکست دهد. اگر آزمون یک سال دیگر در روستوف بماند شاید پیشنهاد بیشتری را دریافت کند. او همچنین در تیمی بدون شکست ایران امیدوار است که در جام جهانی 2018 روسیه حاضر باشد.

در سال 2016 سردار آزمون هشت گل در رده ملی توانست به ثمر برساند که جالب توجه است.

۳- شینجی اوکازاکی (ژاپن - لسترسیتی)

۲- سون هیونگ مین (کره جنوبی - تاتنهام)

۱- عمر عبدلرحمان (امارات - العین)