خرم: مدیران پیر محافظه‌کار می‌شوند

"احمد خرم" عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات پیرامون انتظارات احزاب از دولت دوازدهم، اظهار داشت: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم احزاب مورد توجه قرار نگرفتند دولت یازدهم نیز  به دلیل برخی مشکلات از این مسئله غفلت کرد.

 
وی ادامه داد: در دولت دوازدهم یکی از مسائل مهم باید توجه، تقویت و گسترش احزاب و تشکل‌ها و NGOها باشد و حمایت‌های معنوی و مادی از آنان به عمل آید.
 
وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات تاکید کرد: احزاب در کشور، خودشان را با حق عضویت‌های اندک اداره می‌کنند که این مسئله مشکلاتی ایجاد کرده است و باید دولت توجه بیشتری در این خصوص داشته باشد.
 

 

وی پیرامون ضرورت جوان‌گرایی در کابینه تصریح کرد: در دو دهه اخیر مدیران دهه اول انقلاب پا به سن گذاشتند و دولت‌ها باید کادرسازی و مدیرسازی می‌کردند یعنی در کنار مدیران پیر و باتجربه جوانانی از نسل دوم و سوم را قرار می‌دانند تا تجربه و دانش منتقل شود.
 
خرم گفت: نسل اول انقلاب پیر شده است امروز باید وزرا، معاونان و مدیران شرکت‌های دولتی از نسل دوم و سوم سرکار باشند نه از نسل اول.
 
وی افزود: وقتی فرد پیر می‌شود کارآیی و اثربخشی موثرش کاهش می‌یابد در نتیجه وقت کمتری برای کارها می‌گذارد و محافظ کار می‌شود و دیگر با شجاعت تصمیم نمی‌گیرد و هزاران مسئله دیگر پیش می‌آید که بی‌اعتمادی، دلخوری، یأس و ناامیدی ایجاد می‌کند.
 
عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات ادامه داد: باید میانگین سنی کابینه دولت همچون شوراها یک نسل و یا حتی ده سال جوان‎‌تر شود مدیران گذشته که سن بالا دارند در جایگاه رسمی مشاورین مدیران جوان قرار بگیرند و از تجربه آ‌نان استفاده کنند.

 

خرم مهم‌ترین مسئله پیش روی دولت را رکود و تک نرخی کردن رقم بیکاری عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان بالای 40 درصد است باید به جوانان فارغ‌التحصیل توجه ویژه‌ای شود و راهکار این مسئله فراهم کردن زمینه‌های اشتغال آنان است.
 
عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات بیان داشت: یکی از تصمیماتی که دولت برای رفع بیکاری جوانان گرفته کارورزی است که طی آن در مدت 3 تا 6 ماه مهارت‌هایی به فارغ‌التحصیلان آموزش داده می‌شود.
 
وی تاکید کرد: مردم از دولت دوازدهم انتظار دارند تا فرآیند لغو تحریم‌ها ادامه یابد و تحریم‌های جدید هم اضافه نشود یعنی تعاملی سازنده با دنیا داشته باشیم.
 
وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات یکی از پارامترهایی موثر در ایجاد اشتغال و کاهش رکود را انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور عنوان کرد و اظهار داشت: به روز کردن دانش و تکنولوژی از طریق مشارکت با صاحبان تکنولوژی و تحت لیسانس تحقق می‌یابد یعنی راهی که ژاپن، کره، سنگاپور و چین طی کردند آنان با صاحبان دانش، مشارکت کردند و توانستند دانش و تکنولوژی را به داخل کشور خود انتقال دهند در این زمینه ضروری است که دیپلماسی خارجی نقش موثری ایفا کند.
 
وی با اشاره به اهداف ایجاد حزب پیشروی اصلاحات گفت: هدف اصلی حزب انجام فعالیت‌هایی با محوریت افزایش NGOها، تشکل‌های صنفی، تخصصی و نقد برنامه‌های پنج ساله و بودجه‌های سالانه است، نقد به معنای مطرح کردن چالش و راهکار دادن مدنظر ماست.
 
خرم تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم فقط اشکالات را مطرح کنیم کارگروهای تخصصی در این زمینه در حزب تشکیل می‌شود که در موضوعات مختلف از متخصصین بهره می‌گیریم و راهکار ارائه می‌کنیم.
 
عضو هیات موسس حزب پیشروی اصلاحات خاطر نشان کرد: اولین کنگره حزب دو هفته پیش برگزار شد و هنوز فعالیت‌ها به صورت جدی شروع نشده است در حال حاضر تدارکات انتخاب دبیرکل و شورای مرکزی را انجام می‌دهیم و هفته آینده دبیر کل حزب مشخص خواهد شد.