همچنان شاهد فتنه‌های مختلف در منطقه هستیم

سرهنگ یوسفعلی مرادی فرمانده بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ در صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان تهران که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در حیاط امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش تهران برگزار شد، اظهار داشت: زن و مرد مجاهد و انقلابی با روحیه بزرگ خود موفق به فتح خرمشهر شدند.

وی افزود: در اولین سال‌‌های پس از پیروزی انقلاب و در زمانی که درگیر جنگ‌های داخلی بودیم، عراق حمله تمام عیاری علیه ما شروع کرد و پس از مدتی موفق به تصرف خرمشهر شد.

مرادی اضافه کرد: رژیم بعث عراق 578 روز خرمشهر را در تصرف داشت؛ ابتدا گمان می‌کردند می‌توانند با یک گردان خرمشهر را تصرف کنند اما با مقاومت مردم دلیر خرمشهر 34 روز پشت دروازه‌های این شهر ماندند و با یک لشکر مجهز سرانجام آن را تصرف کردند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ ادامه داد: تصرف خرمشهر و نگهداشتن آن از طرف عراق به عنوان آبروی ملت عرب عنوان می‌شود و حتی در اعلام آب و هوای شهرهای عراق، آب و هوای خرمشهر را هم اعلام می‌کردند و دفاع از آن را مثل دفاع از بصره و بغداد می‌دانستند.

وی با بیان اینکه دلیرمردان انقلابی پاره تن ایران را از دست نیروهای بعث عراق نجات دادند، گفت: پس از این اتفاق ارتش عراق تکیه‌گاه نظامی و سیاسی خودش را از دست داد و با 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته مفتضحانه از خرمشهر بیرون رفت.

مرادی تصریح کرد: بعد از واقعه فتح خرمشهر، فشار ایران برای پیشروی در خاک عراق بیشتر شد تا روسیاهی جنگ بر روی متجاوزان حک شود.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ بیان داشت: جنگ تمام شد اما فتنه تمام نشده است و ما همچنان شاهد فتنه‌های مختلف در منطقه هستیم، ما امیدواریم خداوند رزمندگان اسلام را که در حال جنگ با استکبار هستند نصرت عطا نماید.