چهره برتر انتخابات شورای شهر، آتش نشانان بودند

جلال ملکی در یادداشتی انتخابات شوراها را نماد مردم  سالاری دینی برشمرد و نوشت: انتخابات شورای شهر نشان داد مرم به باور ایمنی رسیده‌اند.

وی در ادامه این یادداشت افزود: یک بار دیگر حکمت خداوند و تقدیر بر آن شد که آزمونی سخت اما پرتجربه را پشت سر گذاشته و باز هم از اینکه خدمتگزار شما عزیزان هستم برخود می‌بالم.

انتخابات پنجمین دوره شورای شهر که طبق آموزه‌های بزرگان ما که از جوانان خواسته شده با روحیه پرنشاط، ضمن نقد منصفانه مشکلات، خود را نیز موظف به حضور در صحنه کنند انجام شد و بنده در هر شرایطی راضی به رضا و تقدیر و حکمت خداوند هستم. حضور پرشور و حداکثری هموطنان و همشهریان در عرصه انتخابات یکبار دیگر انسجام ملی و علاقه وافر مردم به میهن اسلامی را به معرض نمایش گذاشت و در واقع پیروز واقعی این میدان، مردم عزیزمان هستند.

اینکه نظر همشهریان عزیزم در انتخابات شورای شهر، بیست و یک نفر از خواهران و برادران بزرگوار در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به جز این حقیر خدمتگزار است را پذیرفته و به این رای احترام می‌گذارم هرچند که نسبت به برخی موارد انتخاباتی گلایه دارم. به تمام اعضاء قدیمی که در سال‌های گذشته برای اداره شهر، تلاش کردند خداقوت گفته و ضمن عرض تبریک به اعضاء جدید و آرزوی موفقیت، از آنان درخواست می‌کنم که به اعتماد مردم اهمیت داده و برای بهبود وضعیت پایتخت، از تمام توان خود بهره بگیرند نه مانند برخی منتخبین مردم که در دوسال گذشته حرکت خاصی برای تهرانی‌ها انجام نداده‌اند.

به نظر بنده، چهره برتر این میدان رقابت، آتش نشانان بودند. آنان که در سال‌های دورتر اصلاً دیده نمی‌شدند، اما اکنون به جایی رسیده‌اند که نماینده آنان در این انتخابات (که برای اولین بار بود) حدود نیم میلیون رای را به خود اختصاص داد؛ و این امر میسر نشد جز با فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی آتش نشانان و همکاری به جای هموطنان و این یعنی اینکه نیم میلیون نفر در تهران هستند که باور ایمنی دارند و ضرورت ایمنی را احساس می‌کنند و این خبر خوشی است. باید تلاش کنیم که افراد بیشتری به این باور برسند. اداره کلانشهر تهران از عهده یک عده به تنهایی برنمی آید و این مسئله همت همگان را می‌طلبد و عزم عمومی را می‌طلبد. اکنون زمان دستگیری است نه مچ‌گیری. یقین بدانید که من، جلال ملکی، عضو علی البدل شورای شهر تهران، تا زمانی که جان در بدن داشته باشم، همچون سایر همکاران و به ویژه همکاران شهیدم برای احقاق حقوق ایمنی شهروندان و مطالبات آتش نشانان کوتاه نیامده و تمام زندگی ام را برای رفاه و سلامت همشهریانم به کار می‌گیرم و آماده هر خدمتی برای بهبود اوضاع ایمنی شهر هستم.

در پایان باز هم از حضور همه قشرها مختلف در پای صندوق‌های رای، بویژه خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، گروه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، سیاسی و… تقدیر و تشکر می‌کنم.