عظیم‌ترین ترتیل‌خوانی جهان اسلام در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره برنامه‌های قرآنی آن آستان مقدس در ایام ماه مبارک رمضان گفت: برنامه محفل قرآنی مائده نور (ترتیل‌خوانی ویژه بانوان) از برنامه ایام ماه مبارک رمضان است که در آن تلاوت یک جزء از کلام وحی توسط مرتلین خواهر همراه با بیان تفسیر آیات منتخب هر جزء و نیز  بیان احکام و اجرای مسابقه در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) از ساعت 11 الی 13 صورت می‌گیرد.

وی اولین و عظیم‌ترین ترتیل‌خوانی عمومی در جهان اسلام را از دیگر برنامه‌های آن آستان مقدس معرفی کرد و گفت: محفل عظیم ترتیل‌خوانی قرآن کریم اولین و عظیم‌ترین ترتیل‌خوانی عمومی در جهان اسلام است که در محل حرم مطهر، شبستان بزرگ امام خمینی(ره) از ساعت 15:00 و با تلاوت اساتید و مرتلین ممتاز و برجسته بین‌المللی شروع می‌شود. این برنامه به صورت گسترده از شبکه‌های ملی و بین‌المللی (شبکه 3، نور و بسیاری از شبکه‌های بین‌المللی) اکران می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزاری دوره‌های ارتقاء از سوی شورای قرآن آستان مقدس را از جمله برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان نامید و ادامه داد: این دوره‌ها با مسئولیت چهره ماندگار قرانی حجت الاسلام استاد شهیدی و همراهی 6 تن از اساتید قرآنی از جمله استاد پرهیزگار، استاد قاسمی و ... که جلسات منظمی در طول سال دارند و رسالت انتخاب قاریان و تعیین نوبت را دارند، برگزار می‌شود.

بهشتی‌پور با اشاره به برنامه تفسیری ایام ماه مبارک رمضان در آستان مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: هر روز بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی، به مدت 15 دقیقه (ساعت 14:45 تا 15) حجت لاسلام دکتر حاج ابوالقاسم به بیان نکات تفسیری می‌پردازد که در انتهای این ماه کتاب نکات تفسیری از هر جزء توسط آستان مقدس به چاپ می‌رسد.