کدام استان ها در حج امسال بیشترین زائر را دارند؟
علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر با اشاره به معاینه حجاج بیت الله الحرام در سازمان  پزشکی حج، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز کاروان ها لیست زوار خود را به منظور اعزام به سرزمین وحی اعلام نکرده اند، تاکنون هیچ زائری معاینه نشده است و به محض تعیین نفرات اعزامی و ارسال لیست به این مرکز و تعیین پزشک مربوطه معاینه انجام می شود.
 
وی در ادامه افزود: استان های تهران و خراسان رضوی بیشترین آمار اعزام زائر به حج را به خود اختصاص داده اند که به محض اعلام اسامی معاینات پزشکی انجام می شود. البته همه پزشکان، مسئولان و سرکاروان ها ملزم به گذراندن دوره های امداد و نجات خواهند بود.
 
مرعشی با بیان اینکه حدود 600 کاروان وجود دارد که اسامی 570 کاروان آن مشخص شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه حجاج اوایل مردادماه به سرزمین وحی اعزام می شوند و 2 ماه از معاینات جامانده و اقدامی در این راستا صورت نداده ایم، لازم است در راستای ارایه خدمات پزشکی مطلوب به زائران تمهیدات لازم اندیشیده و اقدامات فوری صورت گیرد.
 
رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام برخی بیماران خاص و دیالیزی، تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای اعزام بیماران خاص اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد، چراکه هم در مکه و هم در مدینه بیمارستان با تمامی امکانات وجود دارد و حتی در زمانی که به مدت 3 روز در مشعر حضور خواهند داشت، بیمارستانی جهت خدمات رسانی پزشکی تدارک دیده شده است. 
 
وی در پایان یاد آور شد: امیدواریم که زائران حج بیت الله الحرام با حضور در حج ابراهیمی سفر سالمی را تجربه و به سلامت به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.