هشدار شولتس درباره معاملات تسلیحاتی آمریکا با عربستان
«مارتین شولتس» سیاستمدار آلمانی که پیشتر رئیس پارلمان اروپا بود، درباره معاملات تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، شولتس در سخنانی که انتقاد شدیدی را متوجه سیاست خارجی دولت جدید آمریکا کرد از معامله تسلیحاتی واشنگتن با ریاض انتقاد کرد و درباره حجم بالای معاملات آمریکا با عربستان و در نهایت مسابقه تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه هشدار داد.

این سیاستمدار آلمانی از حزب سوسیال‌دموکرات که رقیب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی است همچنین خواستار تجدید‌نظر در این زمینه شد.

شولتس با اشاره به نشست آتی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خاطرنشان کرد: «اگر این حجم از تسلیحات در خلیج‌فارس وجود داشته باشد در این صورت ما به ساختار جدید امنیتی نیاز داریم. اروپا باید بیشتر در زمینه قدرت روسیه و آمریکا در منطقه دخالت داشته باشد. اروپا نباید این موضوع را فراموش کند که قدرت‌های بزرگ بار دیگر وارد مسابقه تسلیحاتی شوند و به دنبال آن بحران‌های نظامی ایجاد می‌شوند که به اروپا را با بحران‌هایی مانند بحران پناهجویان مواجه خواهند کرد.»

شولتس همچنین گفت: «باید سمت تعادل قدرت با استفاده از به کارگیری سلاح‌های کمتر برویم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند روز قبل طی سفر به عربستان سعودی قرارداد تسلیحاتی با آل سعود امضا کرد که طبق مفاد آن، ریاض سامانه‌های دفاع موشک بالستیک و راداری «تاد»، جنگنده‌های F-35، ناوچه‌های پیشرفته، قایق‌های گشت، بالگردهای «بلک‌هاوک»، تانک‌های آبرامز و همچنین خودروهای ضد مین MRAPS  را خریداری خواهد کرد.