تهدید تروریستی در اروپا در سطح بسیار بالایی قرار دارد

نخست‌وزیر فرانسه امروز (چهارشنبه) از سطح بسیار بالای تهدیدهای تروریستی در اروپا به ویژه در فرانسه و انگلیس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، با گذشت دو روز از حمله تروریستی منچستر، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه در پایان جلسه شورای وزیران این کشور در گفت‌‌‌وگو با رسانه‌ها در اظهاراتی اعلام کرد: «تهدید تروریستی داعش و القاعده در اروپا به ویژه در فرانسه و انگلیس در سطح بسیار بالایی قرار دارد.»

وی افزود: «این تهدید مبتنی بر انگیزه اعضای شبکه‌های تروریستی برای نفوذ به اروپا از جمله فرانسه برای انجام و اجرای حمله است.»

نخست‌وزیر فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «وضعیت فوق‌العاده که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد آن را تا یکم نوامبر آینده تمدیدکند، پس از گذشت زمان لازم برای بررسی لایحه آن اعمال خواهد شد.»

کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) امروز با صدور بیانیه‌ای خواستار تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور تا ابتدای ماه نوامبر آینده شد. 

این لایحه قانونی پس از تصویب در جلسه شورای وزیران فرانسه باید در پارلمان و سنای فرانسه نیز به رأی گذاشته شود.

در صورت تصویب نهایی تمدید وضعیت فوق‌العاده در فرانسه تا ابتدای نوامبر آینده، این ششمین تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور خواهد بود.

در پی حملات تروریستی 13 نوامبر، دولت پاریس در سراسر فرانسه وضعیت فوق‌العاده برقرار کرد و از آن زمان تاکنون چندین بار آن را تمدید کرده است. وضعیت فوق‌العاده حاکم بر فرانسه 15 ژوئیه آینده پایان می‌یابد.