منتجب نیا: صرفه‌جویی مالی و انسانی از مزایای تجمیع انتخابات است

این فعال سیاسی اصلاح طلب در تبیین نقاط ضعف تجمیع انتخابات، تصریح کرد: به هرحال یکی از امتیازات و افتخارات سی و چند سال اخیر کشورمان برگزاری انتخاباتهای همه ساله در کشور بوده است.

وی افزود: انتخابات در ایران یک میزان الحراره‌ای است که از طریق آن حضور مردم، میزان رضایت‌مندی به سیاست‌های جاری و موجود، علاقه‌مندی، اطمینان آنها سنجیده می شود.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه بارها امام راحل و مقام معظم رهبری بر حضور مستمر مردم در صحنه تاکید داشتند، اظهار داشت: اکنون اگر قرار براین است که انتخابات شوراها به تعویق افتد و فعالیت‌شان تا انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشته باشد، مشخص نخواهد شد که مردم تا چه میزان در صحنه‌اند و تا چه اندازه ناراضی یا امیدوار به آینده هستند و این سنجشی بود که مسوولان آن را از دست دادند.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: تجمیع انتخابات صرفاً از نظر اقتصادی می‌تواند کار پسندیده‌ای باشد، اما از نظر سیاسی، هویتی نظام و رضایت‌مندی مردم امتیازی ندارد.
منتجب‌نیا درخصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد مبنی‌بر اینکه “نظام ما تک حزبی است “، گفت: اولاً گفته آقای احمدی‌نژاد به شدت با فرمایشات حضرت امام راحل مغایرت و کاملاً نقطه مقابل فرمایشات و مشی ایشان است.
وی با بیان اینکه امام راحل همواره احزاب مختلف را به رسمیت می‌شناختند و سلیقه‌های گوناگون و نظرات مخالف را تحمل می‌کردند، خاطر‌نشان کرد: در آن زمان با وجود اینکه جامعه روحانیت مبارز در کشور وجود داشت، امام خودشان پیش قدم برای تشکیل مجمع روحانیون مبارز شدند و هزینه‌های آن را نیز پرداختند.
وی ادامه داد: ثانیاً اظهارات ایشان مغایر با قانون اساسی است مگر می‌شود رییس‌جمهور، با قانون اساسی مخالف باشد و خلاف آن را انجام دهد.
منتجب‌نیا همچنین خواستار واکنش نمایندگان در این ارتباط شد.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی معتقد است: این اظهارات با هویت نظام، امام راحل و مشی ایشان در تضاد است.
منتجبنیا در پایان گفت: دلسوزان نظام و انقلاب طرفدار اینگونه سخنان نیستند