کلاهبرداران دعانویس دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار دعانویس با ۳۰۰ فقره کلاهبرداری در شهرستان سروستان خبر داد. 
 
سردار "احمد علی گودرزی" در نشست خبری ، بیان کرد: خانمی با مراجعه به مأموران انتظامی شهرستان سروستان مدعی شد دو نفر به درب منزلش مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان افراد موجه اعلام کرده اند که خطری بسیار بزرگ و جدی در آینده نزدیک شما را تهدید می‌کند و در راستای رفع این خطر ضروری است که برای شما دعا بنویسیم و در قبال این کار باید مبلغی را پرداخت کنید.
 
وی ادامه داد: شاکیه با اعتماد به این دو نفر مورد اغفال قرار گرفته و در این راستا مبلغ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد و مقادیری طلا وجواهرات به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به آن‌ها پرداخت می‌کند که پس از مدتی متوجه کلاهبرداری می‌شود.
 
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از اخذ اظهارات شاکیه، پرونده به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت، افزود: ماموران ضمن عزیمت به محل و انجام تحقیقات میدانی و جامع متوجه شدند که دو نفر مرد با یک دستگاه خودرو پژو پارس با مراجعه به منازل به بهانه دعا نویسی اقدام به فریب و اغفال افراد بی سواد و کهنسال می‌کنند.
 
سردار گودرزی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل حضور این افراد در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و در حال کلاهبرداری و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
 
این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد نامبردگان به روش فوق مقادیر قابل توجهی وجه نقد و طلا و جواهرات از شاکیان در شهرستان‌های داراب، فسا، بوانات، کوار و شیراز کلاهبرداری کرده اند که تا کنون حدود ۳۰۰ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شده است.
 
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تا کنون هفت نفر از شکات شناسایی و با متهمان مواجهه حضوری گردیده اند که از این تعداد پرونده مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال وجه نقد و طلا و جواهرات از شکات کلاهبرداری شده است، افزود: تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص ادامه دارد.