در «ماه عسل» دیشب چه گذشت؟

در برنامه امشب ماه عسل احسان علیخانی ضمن روایت ماجرا پیوند دست یک کودک 13 ماهه با یک خلبان و پزشک که در این موضوع نقش مهمی ایفا کردند به گفتگو نشست.

برنامه دیشب ماه عسل با حضور یک پزشک، یک خلبان و خانواده یک کودک مهمان این برنامه تلویزیونی شدند.

موضوع دیشب ماه عسل به چند ماه قبل و نجات یک کودک مربوط می‌شود به گونه‌ای که خانواده این کودک در سفر بودند و تصادف می‌کنند و این تصادف باعث می‌شود که دست کودک قطع شده و به بیرون از ماشین پرتاب شود .

در ادامه برنامه مشخص شد که پس از این اتفاق این موضوع بر پدر و مادر این بچه روشن می‌شود که دکتری به نام دکتر لیاقت در شیراز حضور دارد که می‌تواند دست این بچه را که در آن زمان 13 ماه سن داشته پیوند بزند اما این عمل باید ظرف مدت 6 ساعت صورت می‌گرفت چرا که در غیر این صورت امکان کسب موفقیت در آن وجود نداشت.

این پدر و مادر در ادامه تلاش‌های خود و با هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهند خود را برای پرواز به شیراز از مقصد اهواز آماده می‌کنند اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این بود که مدت زمان اهواز به شیراز یک ساعت و 15 دقیقه است اما خلبان پرواز با پزشک مورد نظر صحبت می‌کند و زمانی که از او قول عمل این بچه 13 ماهه را می‌گیرد هماهنگی‌هایی انجام می‌دهد و می‌تواند ظرف مدت 50 دقیقه این خانواده را به شیراز برساند.

پدر و مادر این بچه از استرس بسیار زیاد خود پیش از عمل فرزندشان سخن گفتند و در نهایت به این موضوع اشاره کردند که این عمل یک عمل بسیار دشوار بود که در دنیا سابقه نداشته که روی افراد کم و سن و سال اجرایی شود اما در ایران این اتفاق افتاد و موفقیت آمیز بود .

این بچه و پدرش اهل چنگان بودند و از موفقیت آمیز بودن عمل انجام شده روی دست کودک رضایت بسیاری داشتند .