مرعشی: شاید فسادی داشتند که در لیست امید نگذاشتیم

 سایت اصلاح‌طلب و دولتی انتخاب با طرح مطلب فوق نوشت: محمد نیشابوری رئیس دفتر سیاسی حزب اسلامی کار با افشاگری تازه در مورد عوامل لیست 150 و 42 نفره، بار دیگر بازی «کی بود کی بود من نبودم» را کلید زد و سعی کرد، ضمن مظلوم‌نمایی برای حزب خود، رئیس خود در حزب کار را از هرگونه تأثیرگذاری در لیست اصلاح‌طبان مبرا کند و در عین حال گفت: ریاست هیئت تعیین لیست 42 نفره شورای شهر برعهده حجت‌الاسلام موسوی لاری بود.

این در حالی‌است که طی هفته‌های اخیر، اخبار مختلفی در مورد نقش افراد مؤثر دیگری در کنار لاری، در رسانه‌ها منتشر شده بود.

انتخاب می‌افزاید: طبق اخبار رسیده، فرزند موسوی لاری در میان 42 نفر بوده و پس از آن، به گفته پدر «دیگر در توان او نبوده که بتواند آقازاده را به لیست 21 نفر منتقل کند»! شنیده شده موسوی لاری نتوانسته ناراحتی خود را از عدم حضور آقازاده خود در لیست 21 نفره پنهان کند و در جلسات مختلفی، نسبت به رفتار «هیئت اصلی مهندسی» اعتراض و گلایه کرده است.

محمد نیشابوری درباره نحوه چینش فهرست امید گفت: هیئت هفت نفره به دلیل تعداد فراوان نامزدهای اصلاح‌طلب یک کارگروه 14 نفره‌ای را به صورت محرمانه برای مدت زمان بررسی و ارزیابی نامزدها تعیین کرد تا به عنوان کارشناس مدارک خود اظهاری نامزدها را بررسی کنند. البته اشتباه اصلی از همین جا آغاز شد. این هیئت به دلیل آنکه مدارک متقن در اختیار نداشت و فقط خوداظهاری نامزدها ملاک عمل قرار گرفته بود از همان ابتدا دچار چالش شد. اغلب اطلاعات وارد شده در پرونده‌ها ناقص یا قابل اتکا و اعتماد نبود.

نیشابوری در پاسخ به این پرسش که برخی مدعی هستند آقای دکتر کمالی (رئیس حزب کار) مسئولیت کمیته هفت نفره را برعهده داشته و ایشان نقشی اساسی در تعیین لیست 42 نفر داشته‌اند گفت: این ادعا کاملا نادرست و عاری از حقیقت است. من به عنوان یکی از اعضای کارگروه 14 نفره قاطعانه اعلام می‌کنم که مسئولیت کمیته هفت نفره با جناب آقای موسوی لاری بود. در نخستین جلسه‌ای که افراد کارگروه برای آشنایی و هماهنگی دور هم جمع شدیم ریاست جلسه با ایشان بود. حتی پیشنهاد اینکه چه کسی ریاست کارگروه را برعهده بگیرد هم توسط ایشان داده شد و به نوعی پیشنهاد ایشان، انتصاب آن عزیز بود که جمع هم پذیرفت. پس اینکه  امروز مطرح می‌شود که آقای کمالی ریاست کمیته هفت نفره را برعهده داشته‌اند کاملا امری نادرست و عاری از حقیقت است. البته شواهد و قراین دیگری هم دارم که اثبات می‌کند مسئولیت کمیته با چه کسی بوده است که امیدوارم نیازی به بیان آنها نباشد.

در همین حال حسین مرعشی در مصاحبه باعصر ایران  گفت: تمام ساز و کارهای در نظر گرفته شده از عید تا زمان ارائه لیست توضیح داده شد. شاید کسی فسادی داشته و از نظر ما شرایط حضور در لیست را نداشته است چرا حتما باید آبروی افراد را برد و گفت، به دلیل فلان تخلف، شخصی را در لیست قرار ندادیم. آنچه مشخص است؛ « ترجیحاتی است که ما داشته‌ایم و اعتمادی است که مردم محبت کردند و به ما داشتند».

لیست 21 نفره امید از میان 700 نفر بسته شده که سخنان مرعشی توهین به 680 نفر جا مانده از لیست است. آفتاب یزد اخیرا ادعا کرد کرباسچی دبیرکل کارگزاران شرط حضور افراد در فهرست امید را پرداخت 2 میلیارد تومان عنوان کرده بود.