بروجردی:در حادثه تروریستی تهران یک زن، زنده دستگیر شد

 علاءالدین بروجردی در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با اشاره به دو حادثه تروریستی در تهران گفت: یکی از این حوادث تروریستی مربوط به حرم مطهر بود. با توجه به اینکه مراسم ارتحال امام(ره) به‌تازگی سپری شده است و جمعیت در حرم حضور دارند تروریست‌ها طراحی‌هایی کرده بودند که با هدایت خدا و هوشمندی، نیروها به این تروریست‌ها مشکوک شده و ایست می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها شروع به تیراندازی می‌کنند که در نهایت هر دو مهاجم به درک واصل می‌شوند. یک زن زنده دستگیر می‌شود و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است که بازجویی‌های لازم صورت گیرد تا عوامل و اطلاعات کافی نسبت به ماهیت آنها به دست آید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده‌های حادثه‌دیده در حادثه تروریستی گفت: بعدازظهر روز حادثه شورای امنیت جلسه‌ای با حضور مسئولان امنیتی و اطلاعاتی و وزیر کشور در مورد حادثه برگزار کرد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس گفت: تروریست‌ها از ساختمان جانبی که مربوط به مراجعات مردمی است وارد شدند. این بخش از ضریب معمولی حفاظتی برخوردار است تا مردم راحت‌تر تردد کنند. تروریست‌ها با یک برنامه‌ریزی قبلی و با مقادیر قابل توجهی فشنگ و سلاح شروع به تیراندازی کردند که بر اثر تیراندازی در همان لحظات اول یکی از عزیزان سپاه به شهادت رسید. بعد از آن به‌سرعت و با تیراندازی داخل راهروی مجلس شدند. تحلیل ما این است که هدف آنها ساختمان مجلس بود اما به‌دلیل اقدام به‌موقع سپاه دنبال راه فراری گشته و از طریق پله‌ها وارد طبقات نمایندگان شدند، کار بزدلانه و وحشیانه‌ای که به‌سمت مردم بی‌دفاع تیراندازی کردند که در مجموع 12 نفر از مردم شامل تعدادی از مسئولان دفاتر نمایندگی، نیروهای حفاظت و مردم عادی به شهادت رسیدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در مورد اقدامات تروریستی دیگر گفت: تروریست‌ها ده‌ها تیم اعزام کرده بودند که با توجه به تسلط اطلاعاتی نیروهای وزارت اطلاعات آنها موفق به عملیات نشدند مثلاً از رقه سوریه و موصل عراق تیم اعزام کرده اما با اشراف کامل اطلاعاتی جلوی این اقدامات گرفته شد.

وی با اطمینان به مردم که همه چیز تحت کنترل است، گفت: آنها به‌دنبال هدف قرار دادن امنیت پایدار ما بودند که قطعاً نمی‌توانند به این هدف دسترسی پیدا کنند. عملیاتشان نیز فاقد ارزش عملیاتی بوده و نشان می‌دهد که نیروهای ما چقدر با هوشیاری تدابیر لازم را اتخاذ کردند.

بروجردی تأکید کرد: ضربه زدن به امنیت پایدار هدف قطعی سرویس‌های بیگانه است. البته در موضوع این حادثه تروریستی از آمریکا تا سایر کشورها آن را محکوم کردند ولی موضع وزیر خارجه عربستان جالب بود که در پاسخ به سؤال درخصوص حادثه تروریستی تهران گفت که سؤال بعدی مطرح شود. حداقل عقل سیاسی حکم می‌کرد که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با موضع‌گیری آن را محکوم کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اقدامات شورای تأمین در ایام احیا گفت: این موضوع نیز مورد بحث قرار گرفت اما مردم بدانند ارگان‌های ذی‌ربط امنیتی و انتظامی تدابیر کامل و لازم را در این زمینه اتخاذ کردند و هوشمندی لازم را دارند نه‌اینکه قرار باشد با عملیات مشابهی مواجه شویم بلکه عقل و اصول حکم می‌کند که تدارکات لازم را برای حفظ امنیت پایدار ببینیم و اقدامات پیشگیرانه لازم برای مراسم ماه رمضان در نظر گرفته شود.

وی ابراز کرد: امیدواریم که با الطاف الهی، هوشیاری مردم و حضور نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

بروجردی در مورد اقدام کمیسیون امنیت ملی گفت: در ساعت 10 صبح به‌اتفاق رئیس کمیته امنیت کمیسیون در محل حادثه حضور داشته و بعدازظهر نیز به جلسه شورای امنیت رفتم. کمیسیون کنار نیروهای مسئول است و اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: اینکه رهبری فرمودند ترقه‌بازی بوده بدان معناست که در کشور پهناور ما با اتکا به توانمندی‌های نیروهای اطلاعاتی امنیت کامل برقرار است.

بروجردی به برگزاری جلسه علنی مجلس در حین حادثه اشاره و اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند این حوادث در اراده نظام و ملت تأثیر نمی‌گذارد و ما با جدیت و قاطعیت کار را ادامه خواهیم داد و تروریست‌ها نیز در آینده با شدیدترین برخوردها مواجه می‌شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد حضور ایران در منطقه نیز گفت: شبهه‌ای که برخی مطرح کردند مبنی بر اینکه اگر ایران در منطقه نبود چنین اتفاقی امروز نمی‌افتاد باید این‌گونه پاسخ داد که طراحی تروریست‌ها برای ایران است که اگر حضور مستشاری در سوریه، عراق و لبنان نبود شاید شاهد تکرار حادثه تلخ جنگ تحمیلی به کشورمان بودیم. ما عاقلانه و هوشمندانه از مرزهایمان دفاع می‌کنیم.