شوک حملات تروریستی تهران بر بازار بورس و طلا

به دنبال حمله تروریستی صبح اروز گذشته به حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، تالار معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاهد شوک فروش سهام و رفتارهای هیجانی معامله‌گران اغلب حقیقی‌ها و افزایش قیمت سکه و طلا در بود. 

 

براساس این گزارش، بورس تهران در حالی با نماگرهایی سراسر نزولی به کار خود پایان داد که شاخص کل قیمت و بازده نقدی این بازار با کاهش 535 وحدی به رقم 79 هزار و 758 واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 16 واحدی به 896 واحد افت کرد. 

 

فضای حاکم بر معاملات امروز بازار سهام در حالی تحت‌تأثیر شوک حملات تروریستی قرار گرفت که اغلب فروشندگان هیجان‌زده بازار سهام را معامله‌گران حقیقی تشکیل می‌دهند. 

 

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‎و‎گو با میزان گفت: شوک هیجانی ناشی از حملات تروریستی روز گذشته تهران در حالی به قرمزپوش شدن نماگرهای منتخب بازار سهام منتهی شد که در کلیت معاملات بازار سهام خبری از صف‌های فروش سنگین و پایدار نیست.

 

وی در ادامه افزود: بازار سهام در حالی با روندی رکودی به کار خود در هفته جاری پایان داد که به نظر می‌رسد، در هفته آینده با معاملاتی متعادل و بازگشت به جریان عادی معاملات همراه باشد، بازاری که این روزها نیازمند نقدینگی در تالار شیشه‌ای است.

 

همچنین اتفاقات روز گذشته موجب جهش قیمت طلا و سکه در بازار شد و قیمت دلار روند صعودی به خود گرفت تا جایی که افزایش حداقل 2 هزار تومانی را در انواع سکه شاهد بودیم و دلار نیز با 8 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 738 تومان رسید.

 

گفتنی است ارزش دلار در بازار ارز بین بانکی نیز امروز رشد داشته و به رقم 3 هزار 245 تومان رسیده است.