نکونام سرمربی تیم ملی جوانان می شود؟

قرار است پس از برگزاری جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال سرمربیان جدید تیم ملی نوجوانان، جوانان و تیم ملی امید معرفی شوند.

بعد از قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در رده سنی زیر 16 سال، زیر 18 سال و زیر 23 سال همه منتظر مشخص شدن کادر فنی این دو تیم بودند. در همین راستا نام گزینه‌های مختلفی در این رابطه مطرح و از مربیان مختلف برای بر عهده گرفتن سمت سرمربی‌گری تیم نوجوانان و جوانان نام برده شد. 

روز گذشته اعضای کمیته فنی و توسعه آخرین جلسه را در این رابطه برگزار کردند و گزینه‌های نهایی خود را برای هدایت تیم ملی نوجوانان، جوانان و تیم ملی امید مشخص کردند.

طبق اخبار واصله از این جلسه اعضای کمیته فنی  در نهایت  روی جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی امید به جمع بندی رسیدند تا هیأت رئیسه تصمیم نهایی را در این رابطه بگیرد.

در مورد تیم جوانان در شرایطی نام جواد نکونام مطرح شده که مذاکره جدی با این مربی صورت نگرفته است و حتی خود او بابت استفاده از اسمش در این مورد متعجب شده است.

 در چند وقت  اخیر هر باشگاهی که به دنبال انتخاب سرمربی بوده به نوعی از نام نکونام  استفاده و او را به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم مدنظرشان معرفی کرده‌اند.

نکونام هیچ صحبت جدی با فدراسیون برای هدایت تیم ملی جوانان نداشته و  حتی گفته می‌شود این مربی تمایل دارد  هدایت تیم ملی امید را بر عهده بگیرد و برنامه خاصی برای رده سنی زیر 18 سال ندارد.

با توجه به حساسیت موضوع و اینکه انتخاب مربی یک مسأله مهم است خوب است مسائل به طور شفاف مشخص شود و از گزینه‌های مدنظر برنامه بخواهند. اینکه به راحتی از افراد سرشناس نام برده شود و بخواهند برای رده‌های مختلف از اسم و سابقه افراد نام‌دار این فوتبال استفاده کنند راه به جایی نمی‌برند. به هر حال باید منتظر ماند و دید در نهایت چه اتفاقی می‌افتد و مسئولان در این مورد چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند.