جزئیات جدید از عملیات تروریستی حرم امام(ره)

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردمن فسا و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات تروریستی  روز گذشته در حرم امام‌خمینی (ره) د دستگیری یک زن پس از حوادث تروریستی در حرم امام، اظهار داشت: تروریست‌ها از زیرگذر وارد حرم امام می‌شوند، این زن همراه با تروریست‌ها بوده و از آنان مراقبت می‌کرده و به نوعی راهنمایی‌هایی هم داشته است.

وی افزود: هر جا تروریست‌ها می‌رفتند این زن هم آنان را همراهی می‌کرده است، تروریست‌ها ابتدا می‌آیند و درب ورودی را مشاهده می‌کنند و آنجا انفجاری صورت می‌دهند و نگهبانی هم که آنجا نزدیک به درب شماره 7 حضور داشته که از ناحیه گونه مجروح می‌شود و حتی شیشه کلفت اتاق نگهبان هم می‌شکند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: سپس تروریست‌ها هر جا که تابلویی نوشته بوده به سمت حرم مطهر، به آن سمت حرکت می‌کنند، یک پیرمردی که در حال جابجایی دارو برای درمانگاه حرم بوده به نام آقای سبزعلی، او را به شهادت می‌رسانند و سپس وارد جایی می‌شوند که نوشته بوده صحن حاج آقامصطفی خمینی، وارد آن صحن که می‌شوند تقریباً به جایی که بین بانک کشاورزی و کلانتری بوده، می‌رسند.

وی تأکید کرد: نیروهای کلانتری تا متوجه موضوع می‌شوند در مواضع خوب و حساب‌شده‌ای قرار می‌گیرند و فرد حمله‌کننده به آنها چند ماشین که مربوط به ناجا و یک ماشین هم مربوط به بهزیستی بوده را به رگبار می‌بندند و حتی یکی از عناصر نیروی انتظامی از ناحیه پا مصدوم می‌شود.

جمالی‌نوبندگانی یادآور شد: یکی از ترورویست‌ها همانجا خودش را منفجر می‌کند که فردی تنومند و چاق بوده و حتی به دلیل زیاد بودن مهماتی که به خودش بسته بوده، سرش از بدنش جدا می‌شود.

وی اضافه کرد: سپس نفر بعدی را مشاهده می‌کنند که بین فضای سبز شروع به تیراندازی می‌کند که خوشبختانه او را به درک واصل می‌کنند، اینکه بدن آن تروریست فقط دارای زیرپوش بوده به این دلیل است که نیروها می‌خواستند مطمئن باشند کمربندها و جلیقه‌های انفجاری نداشته باشند که اتفاقا چند نارنجک داشتند که به موقع خنثی می‌شود، خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده عملیات به خوبی به پایان می‌رسد.

نماینده فسا در مجلس با بیان اینکه هدایت این تیم عملیات تروریستی با این زن بازداشت‌شده بوده است، گفت: این زن که پس از حوادث تروریستی دیروز در دام نیروهای امنیتی انتظامی کشورمان گرفتار شد، اصالتی ایرانی دارد و اهل بخش‌های جنوبی کشورمان است؛ هم‌دستان تروریست این زن هم ایرانی و از اهالی نواحی غرب کشور بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این زن تروریست هیچ‌گونه نسبت خویشاوندی و قومیتی با دیگر تروریست‌ها نداشته و وظیفه هدایت افراد در انجام عملیات و نیز ساپورت‌های اجتماعی به آنان را بر عهده داشته است.