به خاطر تخلف یک تماشاگر، پرسپولیس محروم شد

 حمیدرضا آصفی درباره نامه روز گذشته فیفا به فدراسیون فوتبال ایران در مورد اینکه مسائل اتفاق افتاده در تهران دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان را تحت‌الشعاع قرار ندهد، گفت: بالاخره فیفا نیز برای خود یک رسالتی را قائل است و طبق آن، این نهاد فوتبالی خود را مسئول سلامت بازی‌ها و حفظ جان بازیکنان می‌داند. در اتفاقات مشابه گذشته نیز که یا بمب‌گذاری بود و یا مسائل دیگر، حتی فیفا بازی‌ها را به تعویق انداخت که نمونه آن می‌توان به بازی دورموند و موناکو که چند وقت پیش در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد، اشاره کرد.

وی در مورد اینکه آیا فیفا به همه این کشورها در خصوص مسائل امنیتی نامه‌نگاری می‌کند یا خیر، گفت: این اتفاقات در همه جای دنیا می‌افتد و فیفا هم به همه کشورها نامه می‌دهد و فقط ایران نبود که مورد خطاب فیفا قرار گرفته است. شاید فیفا چون در ایران امنیت کامل برقرار است و هیچگاه چنین حوادثی به لطف مردم و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی رخ نداده بود، شوکه شده و این نامه را زده است. این در حالی است که از همان روز گذشته که این نامه به فدراسیون رسید، ریاست فدراسیون با مسئولان مختلف و نهادهای ذیربط صحبت کرد و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شد. 

آصفی یادآور شد: فیفا اعلام کرده بود که تدابیر فدراسیون فوتبال برای بازی ایران و ازبکستان چگونه است و فدراسیون هم در این خصوص از شب گذشته فعال شده و اقدامات لازم را انجام داد و ارسال مدارک از نهادهای ذیربط نسبت به رفع نگرانی فیفا در این خصوص اقدام کرد.

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال افزود: جای نگرانی نیست. بالاخره دنیا به امنیت ایران اذعان دارد و فقط در این بین تماشاگران باید هوشیارتر باشند و طوری عمل کنند که برخی جرایم مثل محرومیت‌ها شامل حال ما نشود. تماشاگران باید هوشیاری و متانتی که همیشه داشتند را باز هم بیشتر از همیشه نشان دهند تا اتفاق تلخ دیگری رخ ندهد. همان‌طور که به خاطر اقدام نابجای یک تماشاگر و تخلف او پرسپولیس در لیگ قهرمانان از حمایت طرفدارانش محروم شد و این اصلا خوب نیست. بنابراین تماشاگران باید بیشتر مراقبت کنند تا انشاءالله شأن و جایگاه تماشاگران ایرانی بیش از پیش حفظ و نشان داده شود.

وی درباره اینکه آیا این اتفاقات روی روند دیدار ایران با ازبکستان و احیاناً بدون تماشاگر شدن آن تأثیر نمی‌گذارد گفت: اصلاً و جای نگرانی هم وجود ندارد.

آصفی درباره اینکه با قطع ارتباط عربستان و چند کشور دیگر با قطر و اینکه آنها اعلام کردند حاضر نیستند با این کشور در کشور قطر بازی کنند، حالا به نظر می‌رسد سعودی‌ها هر روز به یک گونه برای AFC تعیین تکلیف می‌کنند و فوتبال را تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار می‌دهند و این موضوع اصلا جالب نیست، گفت: درست است اما آنها موفق نمی‌شوند. در هر صورت با هوشیاری که جمهوری اسلامی ایران دارد و با تدابیری که اتخاذ می‌شود آنها موفق نمی‌شوند و جای نگرانی نیست.

وی در پایان در مورد اینکه چه راهکارهایی برای برطرف شدن مناقشه میزبانی ایران و عربستان در نظر گرفته شده است، گفت: در حال مذاکره با فیفا هستیم و یک دور مذاکره حضوری دیگر بعد از ماه رمضان انجام خواهد شد و فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا این مشکل حل شود. اگر لازم باشد من هم در این نشست حضور خواهم داشت هر چند که خیلی مهم نیست چه کسی در جلسات باشد بلکه مهم این است که مذاکرات خوبی انجام شود.