وضع امنیتی تهران از زبان سردار ساجدی نیا

 سردار حسین ساجدی نیا با حضور در استودیوی بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه حادثه تروریستی اخیر در دو نقطه و تقریباً همزمان و در ساعت 10 و 10 دقیقه در حرم مطهر امام (ره) و قسمت کارکنان و امور اداری مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد، افزود: هم یگان انتظامی مستقر در مجلس و هم کلانتری و مقر انتظامی مرقد مطهر امام راحل حادثه را به ما اطلاع دادند.

وی ادامه داد: تیم 2 نفره ترور هر دو با جلیقه انتحاری و مواد منفجره و سلاح گرم مسلسل و تعداد زیادی فشنگ جنگی از درب ضلع غربی حرم مطهر وارد شدند و در بدو ورود یکی از افراد کارمند حراست درب ورودی را به شهادت رساندند.

ساجدی نیا افزود: رئیس کلانتری و عوامل دیگر با شنیدن صدای تیر، سریع، مسلح و با تروریست ها درگیر شدند که درهمان لحظه اوّل یکی از تروریست ها که جلیقه انتحاری داشت به هلاکت رسید و مجالی برای استفاده از جلیقه انتحاری پیدا نکرد.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد با تیراندازی مستمر عوامل نیروی انتظامی ، جلیقه انتحاری تروریست دوم هم منفجر شد و به هلاکت رسید.

فرمانده پلیس تهران با اشاره به اینکه درگیری ها در کمتر از نیم ساعت انجام شد، گفت: نیروهای انتظامی با اقتدار و هوشمندی اقدام کردند و یکی از کارکنان درجه دار جوان نیروی انتظامی به طور سطحی زخمی شد.

سردار ساجدی نیا با اشاره به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی با تشکر از نیروهای سپاه و حراست مجلس شورای اسلامی گفت: گروهان نوپو و ضدگروگان نیروی انتظامی هم در محل حادثه حضور یافتند و با همکاری جمعی 3 تروریست این حادثه به هلاکت رسیدند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: فرماندهی میدان در موقعیت انتظامی با نیروی انتظامی و در مسایل امنیتی با سپاه است و در حادثه تروریستی مجلس چون در داخل مجلس اتفاق افتاد و مجموعه حراستی مجلس مربوط به سپاه انصار می شود مسئولیت با آن ها بوده است.

وی افزود: تروریست ها در هر دو نقطه حادثه به اهداف خودشان نرسیدند.

سردار ساجدی نیا گفت: چند نفر را در بیرون از محل حادثه به عنوان مظنون دستگیر کردیم که به احتمال زیاد با تروریست ها ارتباط داشتند که اکنون در حال بازجویی های اولیه و اقدامات قانونی هستیم و اگر موردی باشد به اطلاع مردم خواهیم رساند.

فرمانده پلیس تهران در پاسخ به این پرسش که آیا زنی در حادثه تروریستی مجلس دستگیر شده است یا نه ؟ گفت : نه . این مورد در مرقد مطهر امام راحل بوده است.

وی به مردم توصیه کرد: حتماً از طریق رسانه ملی و رسانه های معتبر اخبار را دریافت کنند.

سردار ساجدی نیا از مردم تقدیر کرد و گفت: مردم تحت تاثیر منفی حادثه تروریستی قرار نگرفتند و بدون ترس و واهمه به امورات روز مره خود از جمله استفاده از مترو و حمل و نقل عمومی می پردازند.

وی افزود: دیشب 93 مراسم بزرگ از جمله جشن رمضان بدون هیچ مشکلی و با حضور پر شور مردم برگزار شد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه وضع امنیتی تهران مطلوب است، گفت: برای اینکه امنیت بیشتری را برقرار کنیم نیروی انتظامی در روزهای آینده حضور پر رنگ تری در سطح شهر خواهد داشت.

سردار ساجدی نیا افزود: اجازه نمی دهیم به مردم آسیب برسد و جانمان را هم برای مردم فدا می کنیم.

فرمانده پلیس تهران از مردم خواست هر مورد مشکوکی را که مشاهده کردند به سامانه 110 اطلاع دهند.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی ، فردا برگزار می شود، گفت: تمهیدات ترافیکی و محدودیت هایی در طول محور خیابان انقلاب تا چهارراه ولیعصر ، پل حافظ و پل کالج را داریم و عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی هم برای خدمت رسانی به مردم حضور خواهند داشت.