صدیقی: حوادث تروریستی از فرآورده‌های دنیای استکبار است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز (19 خرداد ماه 96) در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: رذالت تروریست‌های زبون و ذلیل‌ که جمعی از روزه‌داران و میهمان خدا را در حرم امام و مجلس شورای اسلامی شهید کردند بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود:‌ بحمدالله خیلی زود باطن پلید تروریست‌های پست در حرم امام خمینی رو شد اما در فضای مجلس به دلیل وجود جمعیت، نیروهای حفاظتی سپاه و نیروهای امنیتی با تمام تلاش خود با کمی تأخیر آن را به اتمام رساندند و نتیجه‌اش این شد که تعدادی از عزیزان ما به لقاءالله پیوستند.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: خوشا به حال شهیدان این حادثه که میهمانان خدا بودند و مظلوم کشته شدند و این مظلومیت برای مردم تزریق بیداری و منشأ تقرب بود. 

صدیقی ادامه داد: این مصیبت تعدادی از عزیزان ما را داغدار کرده و تعداد افرادی مظلوم به دست یکسری بدبخت، زبون شهید شدند که هیچ نفعی برای این تروریست‌ها نداشت.

وی ادامه داد: جمعی از عزیزان ما را به خاک و خون کشیدند و ملتی را داغدار کردند که به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت عظیم‌الشأن تسلیت می‌گویم.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: کشته شدن آنها برای ما کرامت و ارث اولیاء است مردم ما در این میدان‌ها ارث دارند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه یادآور شد: حوادث تروریستی از ساخته‌ها و فرآورده‌های دنیای استکبار است و بنا به وصیتنامه امام رژیم آمریکا یک تروریست بالذات است اساساً کار این‌ها قتل و غارت است این‌ها جز شر برای بشریت از همان ابتدا هیچ چیزی نداشتند و بعد هم غده سرطانی اسرائیل را به عنوان تروریست کاشتند و تروریست دولتی را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های رژیم تروریستی همین ترورها است پس از انقلاب هم که یک مجتهد عارف این انقلاب را در دنیا محقق کرد و شرق و غرب را به حیرت درآورد، نیز از این ترورها و خشونت‌ها دست بردار نبودند در جریان جنگ تحمیلی نیز علیه ما برخاستند اما این روحیه جهادی که در جوان‌ها و آحاد ملت و عشق به شهادت و نترسیدن از مشکلات ما را پیروز کرد. 

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: پیروزی ما پیروزی خون بر سلاح و اعتقاد بود دنیای کفر برای اینکه جنگ به راه بیندازد از طریق سلفی‌ها و  گروهک‌های تروریستی و در نهایت داعش اقدام کردند و آنها را فریب دادند آن هم با شعارهای اسلامی و الله‌اکبر،‌ اما این‌ها کپسولی است که روی پوسته آن زیباست اما در حقیقت همان کپسولی است که آن بی‌دین‌ها در روز عاشورا به جنگ با پیامبر خدا با همان شعار الله‌اکبر آمده بودند. 

صدیقی خاطرنشان کرد: امروز جریان منحط استکبار تحت عنوان گروه‌های مختلف آمده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود یادآور شد: تروریست‌ها با این حملات خود که هیچ نفعی برای آنها نداشت خود را به جهنم بردند و جمعی از عزیزان ما را به خاک و خون کشیدند و ملتی را داغدار کردند. 

وی افزود: شهادت ارث اولیا است و مردم ما با این تحفه الهی انس دارند و با این خون‌ها به خدا تقرب می‌جویند به همگان به خصوص خانواده‌های داغدار تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

صدیقی یادآور شد: اساساً بنا و بنیان اینها بر شرارت، قتل و غارت است. اینها از روز آغاز حکومت ننگین خود جز شرم برای بشریت هیچ نداشته‌اند. بعد هم که غده سرطانی اسرائیل را به عنوان یک کانون ترور و ظلم کاشتند و تروریسم دولتی را دامن زدند و در منطقه این رژیم یکی از مأموریت‌هایی که داشت همین ترورها بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دنیای کفر برای اینکه بدلی درست کند از طریق سلفی‌ها، القاعده و طالبان درست کرد و نهایتاً‌ داعش که عصاره تمامی شرارت‌ها و بی‌هویت‌ها بود ایجاد کرد و فریب داد، با نام الله اکبر و شعارهیا اسلامی می‌آیند اما اینها کپسولی است که روپوش آن زیبا است. این بی‌دین‌ها همان تکفیری‌هایی هستند که برای کشتن امام حسین (ع) در روز عاشورا با تکبیر الله اکبر به جنگ با فرزند پیغمبر آمده بودند.

وی گفت: امروز این جریان منحط دست‌ساز انگلیس دنیای استکبار تحت عنوان این گروهک‌هایی که اسم‌های مختلف دارند آمدند اما نه خط قرمز دینی دارند و نه بینش جهانی و عقل تحلیلگر دارند و هیچ رحم و مروتی ندارند.

وی افزود: کشتن کودک، زن و مرد در مسجد و پایگاه‌های خدمتی کار آنها است. اینها مانند وحشی‌های جنگلی و درندگان که اصلاً مانعی در مسیر خود نمی‌بینند می‌«اند اینها گرگ هستند گرگ است وقتی به گله‌ای می‌رسد تنها طعمه خود را نمی‌درد بلکه خاصیتش درندگی است اینها را درنده ساخته‌اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: اینها در کشور ما تازگی ندارد؛ ما در دهه شصت موارد و فجایع عظیمی را پشت سر گذاشتیم. نیروهای خطرناکی که شبکه‌ای بودند و بخشی از جوانان کشور ما را در وادی قتل، آدم‌کشی و درندگی قرار دادند هم ابتدای کارشان هم دم از نهج‌البلاغه و مقابله با آمریکا می‌زدند اما در نهایت نوک پیکان آمریکا شدند.

صدیقی در ادامه با اشاره به شهدای مظلوم دوران انقلاب و دهه شصت گفت: تکفیری‌های محراب‌های جمعه ما را هم خونین کردند و مسئولان نظام و نخبگان کشور را که موتور تدبیر و مدیریت کشور با آنها گرم بود را به خاک و خون کشیدند شخصت های کم‌نظیری مانند شهید بهشتی، مطهری و نخبه‌های دیگری که در سنگرهای مختلف کشور مشغول خدمت بودند را نیز به خون کشیدند.

وی یادآور شد: آنها حتی رئیس جمهور سایر مسئولان نظام را هم ترور کردند اما این چه انقلاب و ملتی است که همه این داغ‌ها را هضم کرد ولی موتور انقلابش حتی یک روز هم راکد نشد بلکه هر خونی ریخته شد مردم ما شتابشان در مسیر انقلاب بیشتر شد. 

امام جمعه موقت تهران برهمین اساس اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این ترقه‌ای بیش نبود مردم ما نه از این ترقه‌ها می‌ترسند و نه سابقه وحشت از این معانی دارند. اما این هشدار بود برای که کسانی دهه شصت را گویا نشناختند و یا گاهی تغافل می‌کنند و این جلادهای خون‌آشام و مردم کش و کودک کش که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کردند را گویا جلاد نمی‌دادند اما اعمال قانون و پیاده کردن اراده یک ولی فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می‌دهند.

وی همچنین عنوان کرد: جای بسی تأسف است که برخی‌ها خودشان در این جریانات بودند مگر از گذشته‌های خودتان پشیمان شده‌اید مگر هویت‌تان تغییر کرده و ملت و شهدای خودتان را از خود جدا می‌دانید. چگونه اینها روی‌شان می‌شود.