آزمون کارآموزی وکالت در سال ۸۹ که ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه آغاز شده بود و در نخستین اعلام تا روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ادامه داشت، تمدید شد.

به گزارش افکار به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، ثبت نام در آزمون کارآموزی وکالت در سال ۸۹ تا روز شنبه یکم آبان ماه تمدید شده است.

** اطلاعیه‌ی کانون درباره‌ی سهمیه ایثارگران

چون درمورد سهمیه ایثارگران و تعریف ایثارگر ازنظر قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در برخی جراید مطالب ناصحیحی درج شده، عین ماده سه قانون مذکور و تبصره آن ذیلاً درج می‌شود:

' ' ماده سه قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت: سی درصد سهمیه مورد نیاز کانون وکلای هر حوزه با ایثارگران(رزمندگانی که شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جنگ داشته و یا در اسارت دشمن بوده اند و یا جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و بستگان درجه اول شهدا و جانبازان ۵۰ درصد به بالا) اختصاص می یابد که از بین ایثارگرانی که بیشترین نمره را آورده‌اند انتخاب خواهند شد.

تبصره: استفاده از این سهمیه مانع پذیرش ایثارگرانی که نمره قبولی سهمیه آزاد آورده اند نمی‌باشد. ' '

این اطلاعیه در پایان توضیح می‌دهد که از نظر قانون مذکور برادران و خواهران شهدا یا اعضای بسیج و به طور کلی هیچ فردی که دقیقاً مشمول مفاد ماده مذکور نباشد ایثارگر محسوب نمی شود و امکان استفاده از سهمیه را نخواهد داشت.