به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی ادامه حیات این رژیم را مدیون کمکهای ایالات متحده دانسته و گفت: ما بدون آمریکا نمی توانیم به حیات خود ادامه دهیم و ادامه بقای ما مستلزم ادامه دوستی مان با این کشور است.

وی که در یک کنفرانس در بیت المقدس سخن می گفت مدعی شد که این رژیم می تواند از طریق پایان دادن به درگیری با فلسطینیها و نزدیکتر شدن به آمریکا جبهه متحدی علیه ایران تشکیل دهد.

پرز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ما نمی توانیم آنچه را که آمریکا به ما داده بازگردانیم اما می توانیم در این مسیر به ایالات متحده کمک کنیم. به گفته وی همانطور که آمریکا باید نیاز رژیم صهیونیستی به امنیت را درک کند، مقامهای تل آویو نیز باید نیاز امنیت این رژیم به حمایتهای آمریکا را درک نمایند.

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه از سیاستهای رئیس جمهوری پیشین آمریکا قدردانی کرده و مدعی شد که " جرج بوش " تلاش فراوانی برای برقراری دمکراسی در کشورهای عربی انجام داده است.

وی پیشتر نیز خواستار حفظ وحدت و کنار گذاشتن اختلافات داخلی از سوی مقامها در رابطه با مذاکرات سازش شده بود. به گفته وی این مذاکرات نباید به افزایش شکافهای موجود در بین صهیونیستها بیانجامد. گفتنی است اختلافات داخلی گروههای صهیونیست با از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه به اوج خود رسیده و انتقاد های فراوانی را متوجه دولت "بنیامین نتانیاهو" کرده است.