مدرسه محور تمام فعالیت‌هاست

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در نشست ستاد شورای عالی تشکیلاتی فعایت‌های ورزشی تابستانی دانش‌آموزان کشور که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه مسابقات تابستانی دانش‌آموزان در ١١ استان کشور برگزار می‌شود، گفت: بیش از ١٨ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات ورزشی تابستانی شرکت می‌کنند.

وی افزود: سال ٩٢ که کار را در آموزش و پرورش آغاز کردیم، فقط مسابقات ابتدایی در رشته‌های ژیمناستیک، شنا و دو و میدانی در مشهد برگزار می‌شد و تمام مسابقات تعطیل شده بود اما در این دوره، مسابقات مقاطع اول و دوم متوسطه را احیا کردیم.

حمیدی با اشاره به اینکه غربالگری ١٣ میلیون دانش‌آموز در فعالیت‌های ورزشی، گفت: برای حمایت از تیم‌های ملی و هیأت‌های ورزشی، قدم هایی را برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه «ورزش همگانی» فرصت برای تمام دانش‌آموزان و مسیر تسهیل ورزش دانش‌آموزی از مأموریت‌های تربیت‌بدنی است، خاطرنشان کرد: در این خصوص استراتژی نه‌گانه را تهیه کردیم که یکی از آنها نظام استعدادیابی دانش‌آموزان است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: سند جامع ورزش را که نگاه می‌کنیم، فقدان طرح استعدادیابی و فعال نبودن آموزش و پرورش جزء ضعف‌ها بود.

وی با بیان اینکه مدرسه محور تمام فعالیت‌هاست، گفت: ساعت درس تربیت‌بدنی در پیش دانشگاهی و پایه یازدهم حذف شده بود که ٣ ساعت اضافه کردیم و اکنون ٣٣ هزار معلم ورزش مشغول فعالیت هستند.